Lindas lax

Lagar mat, en av mina favoriträtter faktiskt. Ska bli smarrigt men hade varit ännu smarriagre om jag hade känt mig hungrig och sugen på mat.

Gillar man lax så är den supergod och enkel att göra.

3-4 port

4 laxfiléer
2 citroner
5 dl creme fraiche
2 fiskbuljongstärningar
dill

Sätt ugnen på 200C, lägg laxen i en ugnsfast form, pressa citronerna över. In i ugnen i 20 min.
Värm upp creme fraichen, smula ned buljongen, låt koka upp tills buljongen inte syns mer, innan servering häll i hackad dill.
Serveras med pressad potatis eller ris. Gröna ärter är gott till

18:56
Ingen bra idé att äta sånt här på en hetsdag. Har ätit 2 stooora portioner och har sååå ont i magen nu men vägrar spy upp detta, vägrar. Imorn får det till att komma tillbaka på banan igen, på riktigt.

Kommentarer
Postat av: sofia

så himla starkt av dig att behålla, det är rätt! Du ska inte kräkas <3



jag känner igen det där som du skrev, att det inte handlar om hunger eller så. För mig hjälper det att verkligen fokusera på måltiden - vara medveten om vad jag äter och att jag äter, samt slappna av och sitta kvar ett tag när jag har ätit upp. Vill jag ha mer är jag ibland noga med att ifrågsätta VARFÖR jag vill ha mer. För att det var gott? För att jag tog för lite? För att jag är sugen? för att jag inte vill ta tag i någonting som jag kanske måste ta tag i - skjuta upp det?

Vet du vad som oftast brukar utlösa dina hetsar?

2012-01-20 @ 23:38:48
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0