åså ännu fler tankar

Åh vad det är mkt tankar som far ikväll. Typ allt från dagens psykologmöte.
Vad kommer det bli för annan typ av behandling eller kommer det bara vara mediciner och sjukgymnast och ingen "prat"-terapi?
Vi pratade lite löst om kbt och om att de har en psykolog som arbetar med det där. Har ju provat det för 2 år sedan men gillade varken psykologen eller terapin men kanske man ska ge det ett nytt försök med en ny terapeut?
Pratat lite om dbt men det finns inte där jag går utan då får jag åka till Helsingborg och tydligen har de ingen läkare där och min läkare vill inte fortsätta vara min behandlare om jag ska gå dit då hon inte känner till dem eller deras arbetssätt. Så då står jag utan läkare och det mitt i en massa medicinbehandlingar.
Sen är det det här med medicinerna, det är typ upp till mig huruvida jag ska fortsätta med dem eller inte. Tycker ju inte litiumet har hjälpt något men kanske att lamotriginet eller zeldoxen har lite effekt. Har ju känt någon typ av förändring sedan ca 2 v innan litium. Fast den senaste veckan så är ju ångesten och äs tillbaka igen så kanske inte ändå.
Hur ska jag kunna veta vad som är rätt och när det är dags att sluta?
Tänk så väljer jag, bestämmer jag fel.
Ängesten sköljer över mig som kallt vatten.

Kommentarer
Postat av: Helena

Kära du! Jag blir både förbannad och ledsen för din skull då jag läser detta. Man kan ju undra vad din läkare och behandlare har för utbildning inom området. Att lägga över ansvaret på dig är ju helt absurt. Det om något skapar ju ångest! Att själv måsta fatta beslut om medecinering och terapiform skulle ju få den stabilaste personen ur balans. Halva grejen då man söker vård inom äs och psykisk ohälsa är ju att man då ska slippa ansvaret själv och istället lägga över det på läkare/behandlare så att dom får fatta beslut för att lätta ångesten från oss som mår dåligt.

Men jag tror på dig. Även om du mår väldigt dåligt så verkar du besitta en väldig inre styrka. En dag kommer du att vända den med dig och inte emot dig!

Kramar!<3

2012-01-16 @ 21:42:31
Postat av: Anni

Svårt!

Medicineringen tycker jag faktiskt att du skall lämna över till din läkare. Givetvis skall du ha åsikter, men du behöver inte själv ta beslutet om att avsluta medicinering.

Min psykolog är intiktad på kbt. Jag tycker väldigt mycket om henne och hon har varit ett stort stöd, men jag känner inte att jag får ut så mycket när vi går in mer på kbt-metoder. Om du trivs med din psykolog och tycker att hon kan ge dig stöd i ångesten och de mörka tankarna tycker jag nog ändå att du borde överväga att stanna kvar ett tag. Helst om en flytt till en annan enhet skulle innebär att du blir utan läkare.

Kram på dig!

2012-01-17 @ 19:24:19
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0