80-talsfest

Varit på möte med af och fk idag och det kändes riktigt bra. De var supertrevliga och visade att de stod på min sida och vill mig väl. Inge press utan bara pepp. Dessutom fick jag besked om att jag får lov att arbetsträna med det jag gjort innan och är utbildad till. Så nu ska jag försöka få tag på en arbetsplats som vill ha mig.
Det är supernervöst och läskigt, vem skulle vilja ha mig? En sjukskriven svar kvinna.
Men jag får bortse från skamkänslorna och försöka tro på att det ska gå bra.
I helgen ska jag ta ett första litet steg genom att ta kontakt med en gammal arbetskamrat som jobbar på ett ställe där jag gärna skulle vilja va.

Ikväll ska jag och några kompisar på 80-talsfest på ett uteställe. Som vanligt blandade känslor men skjuter undan de negativa och ser fram emot det positiva.

Sen måste jag ge mig själv en liten klapp på axeln. Var hos ma och pa innan och åt lunch, soppa med mackor. Visst en macka för mkt men tänker ignorera det behöver grunda bra inför kvällen.
Men sen kom den stora bedriften, som kanske verkar futtig och fånig för vissa men för mig är det stort. När jag skulle inom affären för att handla till ikväll var jag helt inställd på att jag skulle köpa en massa kakor att hetsa innan jag ska iväg, fanns liksom inte att jag inte skulle köpa det.
Men när jag parkerade bilen kände jag efter hur det kändes och jag kände att jag var väldigt mätt på lunchen och inte alls hungrig på något mer. Det enda jag köpte var ett dubbelnougat för att stilla sötsuget.
Hurra för mig :)

Nu ska jag fortsätta måla mina naglar i illorange färg :)

Kommentarer
Postat av: Helle (Bull & Jag)

Hoppas du får en riktigt bra kväll och du - jättebra gjort att stå emot impulsen att köpa kakor!



Kram!

2012-01-27 @ 16:25:23
URL: http://bullochjag.blogspot.com
Postat av: Anni

Vad glad jag blir för din skull. Hoppas att du får napp!

Ha en riktig trevlig kväll i kväll!

Kram

2012-01-27 @ 19:28:56
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: sofia

det är kondenserad mjölk - låter man den koka 1-3 timmar smakar det som kola sås, mmmhm! orkar man inte vänta kokar man upp den med sirap, smör och vaniljsocker ;) så sött så det sticker på tungan

2012-01-27 @ 21:35:05
URL: http://coconat.blogg.se/
Postat av: Jenny

Wo ho hooooo!! Underbart att mötet kändes så bra och hoppas du får napp på en arbetsplats du verkligen vill vara på.



Och angående att du inte köpte kakorna: DU ÄR BÄST.



!!



Kram<3

2012-01-28 @ 06:04:11
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0