1, halv2, 2 etc

Hade bestämt mig igårkväll att jag INTE skulle ta någon Imovane. Hade inget jag skulle upp till idag och kunde vänta in sömnen.
En massa tankar som sakta lunkade sig igenom huvudet, en hel del bra saker som jag önskar att jag skrivit upp då de är som bortblåsta idag.
Klockan blev 1, halv 2, 2, halv 3 och jag kände ingen tillstymmelse till sömnighet. Slumrade till en liten stund med vaknade kl halv 4 igen och då gav jag upp, det fick bli en pilla igen :(.
Fattar inte varför Litiumet ska göra på dette sättet, så irriterande.

Tänkt mkt på det här med känslor och har kommit fram till att det känslor jag faktiskt vet att jag kan känna det är negativa känslor som irritation, rädsla, nervositet, ilska, oro. Ingen glädje eller nyfikenhet, ingen skratt som jag kan känna i hela kroppen.
Finns det någon medicin som kan ge mig én gnista och en vilja till livet och vad det har att erbjuda?

Kommentarer
Postat av: Anni

Hej vännen!

Hoppas att du har haft en bra nyårshelg. Jag har läst ikapp lite och det känns bra att ana lite framtidstro emellanåt.

Din medicinering verkar ju inte riktigt vara i ordning än. Tråkigt att det skall ta sådan tid...

Kramar

2012-01-07 @ 12:50:27
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Jenny

Men så tråkigt att medicinen ska göra så du inte kan sova. Sömnen är ju jätteviktig för att känna den där glädjen och skrattet! Kanske är det bara nu under en tid och att det kommer ändras med tiden..?



Jag har t ex märkt en klar förbättring med min medicinering av antidepressiva först nu efter ett år.. helt sjukt egentligen!



Har du funderat på alternativa vägar till att må bättre? Jag har gjort det litegranna.. alltså healing, akupunktur, avslappnade behandlingar, zonterapi osv.. testat något? Jag kommer testa för eller senare för jag tror väldigt mycket på sånt och hoppas det kan vara en byggsten till att stärka mig själv.. Kram! Hoppas din söndag är ok..<3

2012-01-08 @ 11:20:34
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0