Otäckt nära mig

För ungefär 1 år sedan tog Marcus Jannes sitt liv och sände det live på fb, läste om det några dagar efteråt och var inne på fb och kollade allt alla skrivit. Där var också länkar till videon men vågade inte se den då men såg den som jag skrivit innan härom dan.
Var inne på Expressens hemsida som skrev om det och om familjens uttalanden, de sa bla annat:
"Han var social och glad och han var så känslosam. Han hade en sådan enorm empati och det var svårt för honom. Han såg allt hemskt i världen och det plågade honom."

Otäckt nära mig.
Ännu mer otäckt att faktiskt skriva ner dessa orden.
Förlåt.


Kommentarer
Postat av: Anni

Det finns några rader ur Bodil Malmstens självbiografi Mitt första liv som jag skulle vilja leta fram åt dig, men jag har inte boken hemma. Bodil Malmsten gjorde ett allvarligt menat självmordsförsök som ung och hennes uppmaning till andra att aldrig göra något sådant är väldigt stark och trösterik. Du kanske har läst boken?

När jag läser ditt axplock nedan framgår hur oerhört mycket du har över dig just nu. Jag brukar ju tala om sjukskrivning, men jag vet att du är emot tanken. Men då kom du i alla fall bort från ditt jobb.

Stor kram till dig nu!

2011-09-04 @ 18:53:24
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Tokerina

Vill bara ge dig en stor kram!



DU är värdefull!



2011-09-05 @ 12:05:57
URL: http://tokerina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0