Man får lov

Hatar dessa snabba svängningar från hyper/toppad/stressad till deprimerad och ångestfylld till brakänsla med något som kanske kan liknas med lugn. Och allt detta inom några timmar.

Sån jäkla tur att jag har mina djur, lilla vovven fick upp mig ur soffan och så satte jag på Beyonces "Single ladies" och så dansade vi bort det värsta och jag kunde tillslut komma till sängs ganska i balans. Sovit väldigt oroligt med mkt drömmar/mardrömmar men har ändå fått sova ganska många timmar.

Skrev i min skrivbok igår så att pennen glödde.

Man får lov:
att ta ett glas rött oavsätt om man äter mediciner
att pendla upp och ner och ner och ner och det får gå hur snabbt som helst mellan svängningarna
att känna ångest

att äta
att känna sig sorgsen
att vara sugen
att förlora kampen emellanåt
att leva
att leva även när det är åt helvete
att inte ha några andra livlinor än sina djur
att ge upp ibland
att känna även om det är det svåraste som finns
att inte känna alls
att endast vilja se hemska filmer för att de får en att känna, något alls

Man får lov att känna
Man får lov att leva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0