varm choklad med grädde

Fixat med en massa och väntar nu på att klockan ska bli 12 då en kompis kommer för kantarellplockning i regnet och sen lunch med tomatsoppa, creme fraiche och bröd, kanske en kopp varm choklad på det. Vågar jag det tro? Fast bättre att göra det i sällskap än själv sen, då blir det väldigt lätt alldeles för mkt grädde på toppen och direkt i munnen.

Ni som också varit och är sjukskrivna hel eller deltid, hur visste ni när det var ok och dags att börja jobba igen? Känns just nu som jag inte har en aning och tror inte på mig själv över huvud taget. Betyder det att det är för tidigt eller att jag mår bättre och borde börja ta ställning och bestämma mig om det?

Ska vila lite nu då gäspar stort :O

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas du har det mysigt med tjejkompisen idag och att ni hittar svamp!



Vad gäller sjukskrivning. Jag har varit sjukskriven på halvtid sedan årsskiftet. Vid psykisk sjukdom är det alltid svårt att veta om man är redo eller ej. Jag tycker dock att man ska ha respekt för sig själv, att det tar tid ibland och att man måste vänja sig vid (eller avvänja sig också för den delen) vissa mediciner.



Jag tycker verkligen inte att du ska känna någon stress Linda. Ta den tid du behöver och försök ta en dag i taget. Du behöver inte bestämma allt på en gång. Vill du jobba lite igen så börja successivt och funkar det inte så kan du ju återgå till sjukskrivning på heltid ett tag och sen prova efter ett tag igen.



Kram på dig min kära vän!

2011-10-18 @ 15:50:07
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Anni

Jag säger som Jenny, man måste pröva sig fram. Min egen sjukskrivning har ju tagit eoner mycket längre än vad jag hade tänkt mig. Men jag har tagit myrsteg framåt och faktiskt lärt mig att stanna där jag orkar. Just nu är det på 50 %.

Du har varit sjukskriven väldigt kort tid och dessutom haft en fruktansvärd situation på jobbet. Så stressa inte! Och lyssna på läkare och psykolog, ibland kan de avgöra bättre än vad man kan själv.

2011-10-18 @ 17:31:14
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0