4 vägskorsning

Haft en trevlig och social dag idag med. 3e dagen i rad som borde lyfta mig och ge mig energi. Men allt jag känner är att det är totalt meningslöst. Inte så att jag hellre stannat hemma i min ensamhet men det ger ingen mening heller.

Min läkare beskrev mitt mående som att jag står vid en 4vägskorsning. Åt höger finns att ta livet av sig, rakt fram är att allt är som det är och varit och till vänster att det sker något nytt, att jag gör något nytt med mitt liv. Det är mitt val att bestämma vilket håll jag ska gå. Enligt henne har jag redan valt bort vägen åt höger då jag upenbarligen lever. Vet inte om det betyder att jag valt bort den. Den drar allt oftare i mina ben.
Jag ser det som att jag flera gånger försökt ta stora kliv åt vänster men blivit tillbakakastad och iom det tillbakatryckt ännu längra bak.
Jag kommer aldrig ens fram till korset.
Det är som att jag har en stor stark person inom mig som slits mellan höger och vänster. Den är väldigt beslutsam och stark och jag vet inte vart den kommer ta det största klivet.
Sen har jag en liten liten rädd person som försöker hålla sig kvar på banan. Men dess röst är så svag.

Är det någon mer än jag som dricker vin? Har börjat dricka mer och mer och vill helst dricka varje dag. Visst inga stora mängder men äver om det bara är ett glas så dricker jag upp det väldigt fort och känner värmen och lugnet sprida sig i kroppen. Inte så jättesugen på en massa mat och skräp men vin.....

Det blir alltid värre framåt kvällen.

Kommentarer
Postat av: Lena

ville bara lämna en lite kram...

2011-10-30 @ 19:00:38
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se
Postat av: Jenny

Hej min underbara vän. Blir jätterädd när jag läser om dina tankar att avsluta livet..!:( Förbannar dessa sjukdomar som framkallar det här. Snälla, ge inte upp, du är för viktig för fin för snäll för underbar. Allt allt allt!



Det ringer varningsklockor i mig ang drickandet. Hur känner du själv?



Jag är bara rädd att det blir ett tröstdrickande som spårar ur och rätt vad det är så har du ännu en jobbig sjukdom/beroende att kämpa mot. Det är verkligen det sista du behöver..<3



Kram tänker på dig!!

2011-10-30 @ 20:21:14
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jaa, jag vet, det är ju skitläskigt egentligen..:) Men samtidigt är jag väldigt ödmjuk inför det och vem vet, någon gång kanske vi ses. Det hade ju känts hur spännande som helst. Jag har aldrig träffat någon som jag pratar med i bloggen, utom en tjej som jag gått i behandling tillsammans med.



Jag har också äcklat mig ikväll..! Känns lite hopplöst just nu. Men jag har även gjort bra saker idag. Stått ut med en helt sanslös ångest, även om en kudde strök med på köpet..:)



Kram

2011-10-30 @ 20:58:31
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Anni

Jag tror att vägen till vänster är skitjobbig i början. En stenig uppförsbacke. Men om man tar sig upp för den så kommer man ändå se att det var värt det. Som när man vandrat upp för en fjälltopp för att sedan få se den fantastiska utsikten.

Och så får du lova att låta bli att titta åt höger. Eller titta kan du får göra, ibland är det skönt bara att veta att man har den utvägen, men du får inte gå åt det hållet! Det tillåter jag inte.

Som jag förstått det så utgör det ingen fara för alkoholism att dricka ett glas vin om dagen. Men om du dricker för att fly undan så låter det ju inte så bra. Jag dricker vin varje helg och jag älskar också den där lugna känslan som kommer efter bara ett glas. Men eftersom jag har barnen känns det inte rätt att dricka på vardagar.

kram

2011-10-31 @ 09:21:18
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: emma-isabella

Kikar in och läser din blogg.

Känner igen mig i mycket av det du skriver. Jag har själv en hetsätningsstörning. Kika gärna in hos mig.

KRAM och pepp

2011-11-03 @ 12:28:06
URL: http://motettslankareliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0