fått för mycket gjort idag

Det börjar med en bra sak. Ska bara justsera mina glasögon men slutar med att jag stressar runt på stan efter. Ringer fk medans jag går i rask takt runt sjukhuset i Helsingborg letandes efter psykakuten så att jag vet var den finns.
Börjar bli hungrig och stressar runt ännu mer. Möter upp min kompis och vi kör hem. Steker en omelett, diskar och plockar upp matvaror. Äter omeletten och vill bara ha mer mer.
Tar en kopp varm choklar, fixar med datorn och ser film.
Tar fram tygremsor och börjar fläta dem.
Sen fram med symaskinen och syr en väska. Det som skulle vara roligt och en avkoppling får mig att svettas i floder. Stress-svett som rinner ur armhålorna.
Stannar aldrig upp, tanken på att lägga ner sakerna och pausa, kanske fortsätta imorgon. Den tanken ger bara mer panik.
Filmen sedd, väskan sydd och mörkerpromenad med vovven anklarad. Nu grillar jag rotgrönsaker i ugnen, ser Greys Anatomy och skriver här. Känner dock att pulsen så sakta börjar lugna ner sig och tröttheten tar över.
Ingen hets idag även om tankarna är där hela tiden, har inte tid helt enkelt att stanna upp för att stoppa i mig en massa.
Gäspar och sluter ögonen för en liten stund i reklampausen.
Imorn ska jag verkligen försöka ha en vilodag. Sitta och titta på fåglarna och kanske skissa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0