piggelin

Vaknade imorse typ en halvtimme innan klockan skulle ringa och var pigg, PIGG!! Hallå vär kände jag mig senast pigg en vardagsmorgon kl 06.00? Kommer inte ihåg. Har ändrat antideppen så jag tar den vid lunch istället, kanske det kan ha med det att göra. Är i vilket fall sjukt trött ikväll och varit så ända sedan jag slutade jobbet vid fem. Vill ju gärna ha lite energi kvar på kvällen. Får väl ge det några dagar annars får jag ändra tillbaka ochta den vid 17 igen.
Fått iväg ett viktigt meil idag och hoppas på positivt svar så fort som möjligt så att jag kan komma vidare. Får väl snart ta mig en funderare vart jag vill ta vägen.

Vill inte egentligen säga det eller ens tänka det men det är så jobbigt att vara stark och kämpa hela tiden, så jobbigt att vara i verkligheten, en önskan finns i mig det ska slå slint på riktigt och att jag på nått sätt kunde komma undan min pliktkänsla, min verklighetsförankring och mitt förstånd.
Låter knäppt jag vet ffa nu när jag fixat tentan och antideppen kanske börjar verka lite, men sådan är sanningen iaf.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh herregud, känner precis igen mig i "det är så jobbigt att vara stark och kämpa hela tiden, så jobbigt att vara i verkligheten, en önskan finns i mig det ska slå slint på riktigt och att jag på nått sätt kunde komma undan min pliktkänsla, min verklighetsförankring och mitt förstånd." Tänker EXAKT likadant! Hur skönt vore det inte att balla ur och gå ner sig fullständigt? Inte greppa verkligheten, inte vara förnuftig och samvetsgrann? Skulle kunna skriva ett helt blogginlägg om det. kram!

2011-03-22 @ 17:09:33
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0