Förmågor?

Om jag nu ska försöka att se över mitt liv och kanske försöka mig på ett nytt spår bla vad det gäller mitt jobb vad kan jag göra istället? Drömmen vore att arbeta med något där känslor får stor plats, där man arbetar med hela kroppen och själen. Få ge uttryck åt känslor. Eller ett arbete där man är utomhus, i naturen, skogen, i friska luften. Ett arbete där jag kan finna ro och känna en säkerhet med mig själv, där jag känner mig själv och mina förmågor. Kan man få hjälp att hitta rätt nånstans? Av en livscoach eller nått? Eller måste jag först kanske ta tag i mig själv och än en gång försöka hitta mig själv med hjälp av en terepeut? Känner att det växer något inom mig, en sorts liten liten energi till att söka hjälp. Tänker mkt på vart jag tagit vägen ffa efter utbrändheten och hur allt påverkar mig så ofantligt mycket mer nuförtiden, alla val, alla beslut, allt förstoras och blir omöjligt att greppa. Mina förmågor är för mig helt okända. Vet inte vad jag kan eller förmår. Ifrågasätter allt; mitt arbete, min sång, min sociala förmåga, min vänlighet, min ilska, min otrevlighet. Hur är jag som person? Vad har jag för förmågor?

Kommentarer
Postat av: matilda

det är läskigt det där...vem är man under all ångest och matfixering? hur tror du att man kan luska i det? måste man bli frisk först?



vad har du för intressen? man kanske kan börja i den ändan. jag vet nog lite grann vem jag är och vad jag uppskattar. men har ingen aning om vad jag ska göra med mitt liv och det är väl ett sätt att skjuta upp livet att befinna sig i äs-tankar.



kanske du kan skriva en lista över intressen, vad du uppskattar och vad du fått höra av andra att du är bra på (förmågor)?

2010-09-13 @ 19:51:10
URL: http://finnsdetenplatsformig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0