proppfull på potatismos

Gör jag rätt som ger mig ut igen i dejtingdjungeln? Har så mkt tvivel och så mkt negativitet i mig så jag vet inte om jag klarar det. Träffat en kille idag, en som min bästa T känner och hon har sammanfört oss via fb. Vi var ute på en långpromenad och det var trevligt. Men jag är så avstängd, var inte nervös innan, kände inget, skulle bara göras, återigen plikt, jag måste, får inte inte göra. Som sagt var trevligt, vi har mkt gemensamt och inga pinsamma tystnader, men var avstängd hela tiden, gick bara på som på rullande band utan någon reflektion eller känsla bakom. Klart att jag hade ansiktet eller masken på, skrattade och var käck, glad och intresserad men inombords helt tom. Bestämde att vi skulle ses igen i veckan, han vill det och tydligen jag också, det sa jag iaf. Inte så att jag inte vill, spelar bara ingen roll. Eller jo det spelar roll såtivida att det ger mig ångest över min kropp och mitt utseende och mitt intellekt.
Ligger i soffan proppfull med potatismos och känner ingenting. Och om man inte känner nått inte bryr sig om annat än äckliga ytliga saker hur ska man då kunna söka hjälp, vet inte vad jag ska be om hjälp med eller vad jag ska säga. Har inga ord, bara så ekande tomt. När inte monstren kryper på förståss då skriker det i hela hjärnan och kroppen. Men just nu bara trött och tom och jvlgt mätt.
Älskar att det regnar och glad att jag städade igår för idag hade det inte gått.

Kommentarer
Postat av: Stina

Hej!

Det är svårt att tycka om nån annan om man inte tycker om sig själv. Men försök låt känslorna komma fram vad de än är för känslor. Jag tycker du ska våga börja träffa nån, det har jag gjort ju. Skrämmande men ändå härligt.

Kramar till dig

2010-10-24 @ 18:29:32
URL: http://bulimioffer.bloggplatsen.se
Postat av: Lena

Jag tycker att du ska träffa den här killen några gånger o se om det kan vara något.. ge det tid, allting i livet måste få ta tid.. ett steg i taget... Kram på dig

2010-10-24 @ 20:14:24
URL: http://tyrasmamma.bloggplatsen.se
Postat av: Bundle

Ja, precis! Ta ett steg i taget. Tycker det låter härligt att gå på dejter. Då kanske du kan tänka lite på andra saker. Och tycker han om dig så tycker han om HELA DIG PRECIS SOM DU ÄR!

Kram!

2010-10-24 @ 20:25:25
URL: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.com/
Postat av: Anni

Jag tycker att du ska försöka. Det är så lätt att isolera sig och dra sig undan när man inte mår bra, och det blir det inte bättre av. Men ha inte så höga krav på dig själv. Fortsätt att träffa killen om det känns bra, men du måste inte vara perfekt hela tiden.



Om något är ett skäl att söka hjälp är det väl att man känner sig tom, trött och orkeslös. Det och annat som du berättat är tecken på en djup depression som jag tror att du behöver hjälp med. Men jag vet att det inte är lätt!



Lycka till och kram

2010-10-25 @ 11:41:08
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0