3 e dan i sängen

Vad är det för fel på mig? Vad gör jag för fel? Idag är tredje dan jag spenderat i sängen, sovit, kollat på greys anatomy på datorn, varit uppe lite för att sitta framför tvn och äta och sen tillbaka till sängen igen. Vid minsta lilla tecken på att jag känt nått alls så har jag stängt av ännu mer. Är så jävla avstängd just nu och fattar ingenting, vad ska jag göra? Kommer jobba imorn men vad ska jag göra med mig själv? Mår illa av all mat jag äter och känner mig hyper i kroppen. Svettas och fryser om vartannat. Rädd för vart det här leder men trycker undan rädslan och stänger av, tar inte tag i nått, bara ligger i sängen tills kroppen värker eller ett avsnitt av greys är slut bara för att gå upp en liten stund och äta äta äta i soffan och så tillbaka igen.
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG?

Kommentarer
Postat av: Anni

Du stänger av för att står ut annars. Det är inget konstigt, det är inget fel på dig, men du skulle behöva få hjälp med det. Det är ledsamt att du känner att du inte fått bra hjälp när du sökt det, men det kanske finns någon annan väg? Det kan du undersöka när du känner att du orkar och klarar av det. Just nu ska du bara försöka stå ut. Det är klart att du inte kan stanna i sängen hur länge som helst, men det kommer du inte att göra heller.

kram

2010-10-05 @ 09:57:27
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Stina

Håller med Anni, det är inget fel å dig!! Det är din sjukdom som styr dig, o du måste få hjälp med den. Hoppas du orkar ta tag i det en dag.

Kramar

2010-10-05 @ 21:21:22
URL: http://bulimioffer.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

Hej vännen. Shit vad jag lider med dig och känner igen mig. Och du, det är inget fel på dig, men däremot har både du och jag väldigt tydliga tecken på depression. Håglöshet, trötthet etc och äs gör ju inte saken bättre. Idag t ex åkte jag hem tidigare från jobbet pga de här faktorerna. Man känner ingen ork, lust för nånting. Klarar ingenting känns det som. Jag funderar på att börja med mina antidepp igen. Är jag inte bättre inom 2 veckor ska jag ta upp saken med min terapeut tänkte jag. Hur går det med maten? jag äter regelbundet, men ena måltiden är för liten, andra måltiden på tok för stor osv. Får ingen ordning på det. Kram på dig

2010-10-06 @ 15:53:29
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: My

Känner igen mig så väl. Stänga av är det enda man vill och kan göra, men man kommer till en punkt då det börjar läcka ut. Tids nog, när kroppen och psyket är redo. Då detta skedde för mig var jag inlagd på avdelning samtidigt som jag gick i intesivare terapi. Det hade inte fungerat för mig hemma då, eftersom mina reaktioner inte var utan dess like.



Vad får du för hjälp? Du behöver verkligen hjälpen för att orka och klara av att ta dig igenom det. Det är tufft som fan när det börjar pysa ur och det är skrämmande, men jag hoppas du kan komma dit snart, att du kan få träffa någon preofessionell som verkligen har FÖRMÅGAN att hjälpa. Stor kram på dig vännen.

2010-10-07 @ 18:36:50
URL: http://tankarimy.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hur går det för dig vännen..? KRAM!

2010-10-09 @ 07:28:12
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Lena

hur har du det vännen??? kram kram

2010-10-09 @ 09:15:47
URL: http://tyrasmamma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0