jk från capio

Fått mina journalkopior som jag begärt från Capio idag. Fick för mig att det skulle vara en bra idé nu när jag ska försöka på nytt att försöka få hjälp. Men jag vet inte vad jag trodde att det skulle göra för nytta, blir bara nedstämd och ledsen över att läsa det de skriver. De har skrivit fel på massor av saker och jag kan inte låta bli att få känslan av att jag inte är värd att få hjälp, att jag inte vill tillräckligt. Borde kanske bli smickrad eller lättad över deras ord som att jag framstår som välvårdad, har ordnat liv, lindrigt deprimerad utan suicidtankar men det gör mig bara provocerad och som att mina bekymmer är pyttesmå och jättelätta att bli fri från bara jag gör något åt dem. Och detta trots att det tydligt och klart står i journalen om alla mina tankar och funderingar så känner jag mig oviktig och att jag tagit upp deras tid i onödan. Gör mig rädd för att söka hjälp igen. Jag kanske förstorar upp allt, jag kanske har fastnat i mina tankebanor, jag kanske inte har något att söka hjälp för förutom min dåliga karaktär och min taffliga vilja, min lathet.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det är okej och bra och rekommenderat att söka hjälp just för att du har fastnat i tankebanor, funderar över om du är värd hjälp, borde kunna klara det själv. De visar ju att du mår dåligt, har svårt att komma vidare, tvivlar på ditt eget värde och din egen uppfattning. Sen att du tydligt om man läser här inte mår så bra som du skulle kunna göra visar ännu mer att det är bra att du har kommit igång att söka hjälp tycker jag! Skulle problemen gå lätt att komma ur så märker du ju det och avslutar kontakten snabbare. Känns dig stolt som har insett att du vill må bättre och klara mer och ta emot allt stöd du kan få. Kramar!

2010-11-05 @ 06:46:01
Postat av: Anni

Du är INTE oviktig, du förstorar INTE, du är INTE lat, och du har INTE dålig karaktär. Du HAR rätt att få hjälp, du HAR rätt att bli lyssnat på och tagen på allvar! Men jag vet att det är svårt att formulera hur man känner sig, att uttrycka sig så att den man pratar med verkligen förstår.

När gick du på Capio?

Kram

2010-11-05 @ 10:18:41
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0