oj oj oj vad många ord det blev

Varit hos psykologen idag och kände mig verkligen helt tom när jag skulle dit. Hade ingenting att komma med och hade inget att berätta om veckan som gått, brydde mig inte ens om att titta på det jag skrivit i veckan. Vill inte eg erkänna det men det börjar bli ett problem med språket. Han bryter ganska kraftigt och jag får fokusera hela tiden på att förstå vad han säger istället för att höra vad han säger, förstår ni vad jag menar? Jag förstår ju också det mesta han säger och jag frågar om jag inte förstår men det känns lite jobbigt och hackigt i samtalen då han ju inte förstår mig heller hela tiden så jag måste tänka på hur jag formulerar mig och inte flumma iväg för mycket. Känner inte riktigt att jag gör mig förstådd eller så förstår han men klarar inte av att förmedla det till mig.
I alla fall så pratade han mycket idag om orsak och symtom och att det är orsaken som man måste komma åt och inte symtomen för mot symtomen kan man aldrig vinna eftersom orsaken finns kvar. Suck.... och mååånga symtom har jag och vad är den egentliga orsaken. Han vill få det till att det grundar sig i min brist på kärlek i mitt liv under så många år. Det kanske är sant men jag har ju mått dåligt ffa med äs redan innan mitt singelliv.
Jo och så sa han att symtomen är ett sätt att förtränga orsaken och det kan faktiskt stämma om man tänker på hur jag ser på mitt liv och då kärlekslösa liv. Jag tillåter mig aldrig att vara ledsen eller arg för att jag är ensam. Aldrig att jag gråter över att jag inte har kärlek i mitt liv. Jag kan grubbla över det men jag tillåter mig inte bli ledsen.
Mitt uppdrag till nästa vecka är iaf att han vill att jag ska ta tre olika situationer och agera annorlunda mot vad jag brukar göra i positivitetens, öppenhetens och det sociala livets tecken. Med andra ord får jag inte gömma mig. När han sa det kunde jag inte begripa i vilka situationer jag skulle kunna göra det på men som av en händelse så frågade mamma om jag ville komma till dem imorn. Och instinktivt svävade jag på målet medans jag letade efter en lögn att använda. Men..... jag tog tillfället i akt och svarade tillslut ja, dock efter en halvlögn och flera timmars betänketid. Men jag försöker även tänka positivt och tror det kommer bli trevligt. Så en är avklarad iaf. Sen vet jag inte om jag får lov att använda en sak som hände igår. Jag har nämligen haft en frissatid inbokad och avbokad och ombokad flera gånger om men så igår bestämde jag mig för att gå och såg fram emot att få håret klippt. Och är glad efteråt att jag gick trots att luggen blev lite skev, men det fixar hon snart. Kan ju tillägga att mitt hår är allt annat än lättlippt med självfall och virvlar som ställer till det.
Låååångt inlägg idag, nu ska jag se om Willy äntligen åker ut ur Lets Dance.
Kram

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack så mycket!

Hoppas att du får en härlig helg! Många kramar

2010-03-13 @ 10:28:20
URL: http://onie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0