Måndagkväll i sängen

Försöker tänka på uppgiften jag fick av psykologen senast, tänker på den ofta men vet inte riktigt hur jag ska göra, vad jag ska göra, när jag ska göra? Tanken är ju att jag ska ändra mitt tänk och mitt agerande i situationer där jag brukar reagera med undvikande och negativt tänkande. Visst försöker jag det, nästan hela tiden, men att visa på tre exakta tillfällen är jättesvårt. Får väl se vad han säger på tors.

Har börjat bli stressad på kvällarna om jag inte kommer isäng vid 8-9 (!?!), vill ha tid att läsa och varva ner. Det är ju jättetidigt. Nog för att jag aldrig varit någon kvällsmänniska men jag brukar lägga mig så att jag har en 8 timmars sängliggande innan det är dags att komma upp, men nu är det inte nog, jag vill att jag går och lägger mig så fort som möjligt. Och oftast är jag ganska trött men jag somnar sällan utan struntar i min bok som jag längtat till och ligger istället och stressar med sudoku. Sen vet jag inte om antideppen påverkar också. Just nu är jag skönt trött, känner hur ögonen är lite tunga och kroppen går ner i varv. Men så ska jag snart ta mina antidepp och då vet jag att jag inom några minuter kommer känna mig rastlös, fortfarande trött men med stimm i kroppen, därav sukokandet.
Kanske ska prova att ta dem på morgonen igen men då blev jag ju så himla trött heeela tiden. Fattar inte hur de kan ha sådan omvänd effekt beroende på om man tar dem på morgonen eller kvällen. Hade önskat att verkan hade blivit tvärt om så att jag hade blivit pigg om jag tog dem på morgonen och trött om jag tog dem på kvällen. Men varför ska livet vara enkelt? Det är ju sällan det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0