karpaltunnelsyndrom

Varit hos doktorn idag med min hadled, har trol karpaltunnelsyndrom vilket tydligen inte är helt ovanligt när man har struma och dessutom vanligt när man arbetar inom vården...
Ska få en remiss skickad till en arbetsterapeut så får vi se vad som händer.
Sen togs det prov på min hals och jag har inte halsfluss vilket är skönt men febern härjar fortfarande har nu dock gått över till mest svettningar och inte så mkt frossa så den är väl på väg bort hoppas jag, så är det bara förkylningen och hostan som ska väck så är jag som ny igen.
Börjar få dåligt samvete av att vara hemma från jobb men inte ska man väl jobba när man har feber och hostar hela tiden och inte orkar nått?
Vet ju egentligen svaret och känns lite fånigt att fråga men min osäkerhet och pressen fråm min chef gör att jag inte vet.
Måste bara få gnälla lite till ang min chef. Inte en gång att hon under den gångna veckan när jag varit sjuk har frågat hur jag mår eller önskat mig bättring. Bara torra sms om jag kommer eller inte. Suck, varför retar jag mig jag är ju knappast förvånad men man vill ju så gärna få lite snällhet.

Sitter iaf ute idag under parasollet med mina iskalla fötter i solen och min blossande skalle och övriga kropp u skuggan. Ätit vattenmelon och stickar på en halsduk eller nått så det känns faktisk rätt ok idag iaf. Jag bor ju så fantastiskt vackert. Hästarna betar i sin sommarhage, kisarna ligger i skuggan under träden och bina surrar omkring.
Nu ska jag hänga upp mitt nytvättade täcke. Ska bli härligt med nytt och fräscht i sängen ikväll, kanske att jag kan somna lite bättre då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0