lösning?

Problemet är att jag inte kan se någon lösning på mitt/mina problem. Jag kan inte se hur det skulle vara om jag mådde annorlunda. Jag vet inte vad mitt mål hade varit om jag söker hjälp. Om jag själv inte vet om det jag allra helst vill är att få dö eller må bättre hur ska någon då kunna hjälpa mig. Jag vet inte vad som innebär med att må bättre. Jag kan inte visualisera eller känna känslan av hur det är att må bättre.

Tappar mycket nu igen, kan inte förklara mig kan inte sätta ord på saker jag vet jag kan. Blir skrämd av att jag vid några tillfällen nu stått och gjort saker jag gjort i över tio år och så helt plötsligt vet jag inte vad jag gör eller vad nästa steg är. Kan inte se klart vad det är jag har för händerna. Och jag tror det är det som skrämmer mig mest, att jag är så livrädd för att gå in i väggen, eller vad det nu är för något, igen. Vill aldrig aldrig vara så sårbar och känna mig så svag igen. Och att hamna där igen det vore höjden av förödmjukelse, det innebär att jag inte lärt mig något alls av de senaste årens hårda arbete. Vad ska alla tänka, vad ska min familj tro ,kommer inte kunna se någon i ögonen. Vägrar låta det ske samtidigt som jag känner att mitt sätt att förhindra det, med mat och isolering, bara tar mig närmre och närmre. Vill bara fly, säga upp mitt jobb, säga upp alla mina bekantskaper och bara fly ut i skogen långt bort och bara bli en med naturen.

Kommentarer
Postat av: erica

Hej,

Jag vet inte om några ord från en främling hjälper dig, men alla dina tankar som du satt ord på - de kunde vara mina. De är mina. Jag lyckas bygga upp mig själv, ingen hets, bra tankar, för att sedan rasa till en hög på grund av ett litet felsteg. Sedan är det katastrof och det tar längre och längre tid att resa sig för varje gång. Och allt blir svårare och svårare. Att isolera sig, att fly, att bara få bo i ett vaakuum. Allt jag vill säga är att jag vet hur det känns och om du vill dela med dig så får du gärna maila mig och jag hoppas jag att jag kan vara ett stöd.



Stärkande kramar,

Erica

2009-11-03 @ 14:23:33
Postat av: Tant Malin

Jag tycker så hemskt synd om dig för det märks verkligen att du har det besvärligt just nu. Jag har inga patentlösningar men jag håller tummarna för att du snart känner dig bra mycket bättre.



Kram på dig gumman,

2009-11-03 @ 18:50:02
URL: http://tretusenggr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0