söndag kväll

Är så trött efter en intensiv helg.
Var helt underbart i Göteborg, solen sken och allt bara flöt på så bra. Vi åt och drack gott och fick sett och gjort precis det vi ville. Bla åkte vi Paddan, strosade i Haga, shoppade på Kungsgatan och gick en runda på Liseberg.
Det är så märkligt det här med maten. Nu hade jag ju besämt mig för att jag bara skulle njuta av allt vi skulle äta och då är det precis som om att för att resan skall bli riktigt lyckad så innebär det att vi ska äta mycket. Prova allt, äta lång hotellfrukost, fika mycket, äta glass, äta både lunch och middag på restaurang och det skall vara gott gott gott. Men allt det hann vi ju inte med. Och när jag insåg att vi skulle bli tvungna att köpa lite frukt och vatten på pressbyrån för att hinna med Paddan och inte äta på restarurant så var det precis som om jag tyckte att resan inte höll för mina förväntningar. Och jag kom på mig själv att det ofta är så. När jag är på resa så är maten superviktig,  jag blir om möjligt ännu mer matfixerad fast åt andra hållet. För nu ska jag ju äntligen unna mig att njuta utan dåligt samvete och då vill man ju passa på att prova allt. Allt som annars är så tabubelagt.
Det sköna var ändå att jag så tydligt kunde se det och faktiskt skaka det av mig, jag lät inte maten vara det viktigaste med resan. Vi hade det så trevligt ihop, skrattade mycket och fick se massor. Det var ju det som gjorde resan bäst, inte de fikastunderna vi missade eller den fantastiskt goa räkmackan som vi faktiskt åt. Det var ju att uppleva alltihop med A och njuta av solen och vackra Göteborg.
Ganska skön insikt faktist, allt behöver inte kretsa kring mat, varken lycka eller sorg, man kan känna det ändå.

Så till en helt annan sak, denna helg bara fortsätter vara underbar. Jag har varit och tränat på utegympa med Friskis idag och det var såååå roligt och skönt, efteråt gick vi ca 20 meter och så var vi vid havet och tog årets första dopp. Helt fantastiskt (och bara lite kallt)!!!
Har gjort upp en liten plan nu inför veckan och jag hoppas verkligen att den är realistisk.
Min vovve är så himla besvärad av värmen och orkar inte gå några stavrundor på kvällarna så min tanke är att jag mån, tors och fre ska gå upp 30 min tidigare och stava en runda. Sen ska jag försöka att ta tag i styrketräningen igen både hemma på kvällarna och en dag i veckan (onsdag hade jag tänkt) på gymmet och så ska jag fortsätta gå på friskis på söndagarna. Vill så gärna att det ska funka, hoppas hoppas för det var ingen vacker syn idag närjag satte på mig bikinin. Usch!!
Håll tummarna för att jag inte znoozar imorgon bitti.


Kommentarer
Postat av: Bullen

Jag känner igen det där jättemycket! Att man liksom tänker att resan eller vistelsen inte blir lika bra utan all god mat, och om något inte blir som man tänkt sig så blir resan "förstörd". Om man t.ex. spanat in en restaurang i förväg och tittat på deras meny och bestämt sig för vad man vill äta... Så går man och tänker på det typ hela dagen, och när man väl kommer till restaurangen har de inte det alternativet kvar. Då kan jag verkligen känna så, som att allt blir förstört... Väldigt knäppt.



Fast jag tror att resor väldigt ofta kretsar kring mat och vad man äter/inte äter. För alla människor menar jag alltså, både friska och sjuka.

2009-07-02 @ 00:46:59
URL: http://www.bullenstankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0