Anna-Lena Brundin

Har ni läst Anna-Lena Brundins bok Nej tack jag åt nyss? Har läst den flera gånger och den är såå bra och såå träffande, det är såå mkt man känner igen sig i. Kan definitivt rekommendera den.

Har varit en rätt ok dag på jobbet iaf, tycker att mitt jobb är riktigt kul när jag får lov att faktiskt utöva mina yrkesfärdigheter . Idag hade vi det ganska stressigt och då är min chef så illa tvungen att delegera till mig och jag får göra det jag faktiskt kan. Ofta känner jag att hon hellre hade haft en klonad version av sig själv att göra jobbet än att delegera det till mig. SUCK!!
Oavsett vad jag tycker om min chef så är det nog ändå det här jag ska jobba med, frågan är bara om jag ska orka ta tag i att byta arbetsplats. Inte riktigt läge för det just nu. Känns ändå skönt att komma ihåg att jag faktiskt gillar mitt yrke och mina arbetsuppgifter.

Jobbade över 1,5h idag och när jag körde hem så tyckte jag (än en gång) att jag skulle unna mig att köpa riktigt gott pålägg till mina mackor (typ 2) som jag skulle njuuta av när jag kom hem. In i affären, vad är jag sugenpå vad är jag sugen på, köpte ost(inte mager, jag ska unna mig..), skinka från charken, juice, västkuströra och salami(faktiskt mager, den är jättegod) och så till slut tyckte jag att mina lingogrova som väntade där hemma inte var goda nog så jag köpte hönökaka (e jag dum eller).
För många mackor senare så har jag panik över mina inköpta varor och vill bara slänga allt, men vilket slöseri, kanske kan ta med dem till min bästis T imorn. E jag knäpp eller, är det konstigt att jag har dåligt med pengar när jag köper, äter, slänger och ibland kräks upp mat. Ett sådant slöseri och svineri. Och jag kallar mig miljömedveten och djurvän....

Nu ska jag läsa lite Ann-Lena Brundin och sen sova. Måste ta lite nässpray först så att jag kan andas.

Kommentarer
Postat av: pussel

Usch =(, jag kallar mig också miljömedveten och djurvän...

2009-06-17 @ 00:08:26
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0