Varmt, matt och orkeslös!

Vart tog glädjen och energin vägen? Är så trött, matt och orkeslös. Är det värmen som gör det? Vi har asmycket att göra på jobb och det är jättevarmt, men det flyter ändå på ganska bra. Skulle ju varit på gymmet idag var det tänkt men orkade bara inte, var helt slut i kroppen och i hjärnan. 
Kan det vara värmen, snälla säg att det är värmen, fast jag hör ju hur det ekar i huvudet: Du är lat, lat, lat...ursäkter, ursäkter, ursäkter....!!!
Har istället för att träna ätit en jävla massa glass som inte ens var god, hur lönt var det? Och nu sitter jag här uppe sent med illamående och ångest trots att jag är jättetrött och tänkte gå och lägga mig tidigt. Varför blir det så? Har ju inte ens gjort mina styrkeövningar ikväll som jag ändå kommit igång med innan i veckan, och i måndags som jag var ute och stavade på morgonen, det var ju så skönt, varför fortsätter jag då inte? Innan när jag vräkte i mig glass så fantiserade jag riktigt om hur resten av veckan skulle bli, alla god/äcklig mat jag skulle äta och hoppas det blir regn till helgen så att jag riktigt kan isolera mig. Vill fortsätta vara fet och äcklig.
En del av det har faktiskt ändå försvunnit nu och jag hoppas jag vaknar rel tidigt imorgon med energi och vilja för då ska jag ta med mig vovven på en stavrunda till sjön och ha frukost och badkläder med mig.
Fast en del av mig vill bara sova, sova, sova.

Märker dessutom att jag tycker det är lite otäckt att köra bil nu, en pirrande obehaglig rädsla känns i kroppen. Tänker inte så mkt på kisen eller olyckan men det sitter ändå någonstans i kroppen. Drömde jättemycket jobbigt natten efter, inte om katten men om besvikelse och misslyckanden. Ganska talande ändå vad jag känner inför mig själv.

Kommentarer
Postat av: hejhej

Förlåt, var lite uppriven. Jag lägger ned bloggen då den inte ger mig något nu när jag inte längre tänker försöka bli frisk. Jag försökte och det resulterade i viktuppgång och ännu värre hets.

Förr fick jag inte ångest av att kräkas när jag fick upp all mat men nu får jag ångesten vare sig jag kräks upp allt eller inte. Jag har tvingats ta bort träningen pågrund av skada i smalben,knä och fot, utan träning KAN JAG INTE ÄTA. Nu har jag ett svart hål som måste bort med hjälp av svält.

Sorry om jag inte orkar vara pepp men det känns lönlöst att försöka bli frisk just nu. Jag tänker äta efedrin för att ta bort hungerkänslor tills jag kan börja träna igen, med träningen kan jag sedan börja äta måltider.

Men jag önskar dig lycka till med allt i livet

2009-07-02 @ 11:36:43
Postat av: Pee

Hej!

Ja jag har läst Kay Pollacks Att välja glädje och den hjälpte mig faktiskt!

Den hjälpte mig att tänka om och se saker ur ett annant perspektiv, precis vad jag behövde just då :)

2009-07-03 @ 19:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0