Sjuk?

Hemma från jobbet idag, sjuk? Kände redan igår hur kroppen värkte och bihålorna bultade men gick till jobbet ändå och det gick väl ganska bra. Vaknade imorse av samma känsla och var sååå trött. Skickade sms att jag inte kom idag, sov många timmar till. Men nu när jag varit vaken ett tag och tagit en uppfriskande dusch mår jag ganska bra. Jobbigt med solen men känner mig helt ok. Skulle jag jobbat idag iaf, var det bara lathet som gjorde att jag stannade kvar i sängen? Tjafsen med chefen i veckan som gjorde att jag kände efter lite extra? Vad får jag lov att göra av dagen idag nu när jag stannat hemma från jobb? Skulle ju ha slutat nu vid ett. Vill ju egentligen bara rulla ner alla rullgardiner i hela huset och gömma mig under täcket, men det är mer pga psykiskt ovälbefinnande än pga fysisk sjukdom. Samtidigt rasar en rastlöshet i kroppen, känns som jag ska spricka om jag inte gör något åt det snart. Hungrig men vågar inte börja äta, rädd för att jag inte ska kunna sluta. Varför måste solen skina? Varför har ingen av mina arbetskamrater eller min chef ens skickat ett litet sms för att höra hur det är? Fick ju inte ens någon bekräftelse på mitt sms i morse. Tänker de att jag egentligen inte är sjuk? Har chefen funderat på att försöka bli av med mig?

PANIK! Fick precis ett sms från min allra bästa vän. Hon har läst min blogg!! Puckot jag missade att min bloggadress syntes när jag skrev ett inlägg på hennes blogg. Fast det är kanske inte så farligt ändå det mesta jag skrivit här känner hon ju till. En del av det iaf. Men jag hade ju tänkt att detta skulle få vara mitt lilla anonyma andningshål där jag kunde öppna mig och kanske få råd och stöd av andra som kan känna igen sig utan att man behöver möta personen och ffa möta dess blickar.
Så, min kära bästis. Om du läser även detta, så har paniken nu lagt sig och det känns ganska ok. Vi hörs lite senare.
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0