Jordgubbar

Fick sju jordgubbsplantor av min arbetskamrat idag. Så härligt! Det är så mysigt att gå och påta i trädgården. Har sått morötter, salladslök, sockerärtor och nu planterat lite jordgubbar bredvid smultronen. Det är inte mycket som slår känslan av att få gå ut i sin egen trädgård och plocka godsaker. Så fort det är garanti för att det inte skall bli frost skall tomatplantorna också ner i jorden och det är nästan det bästa av allt. Att plocka solmogna tomater och äta de direkt eller göra en grekisk sallad med mycket fetaost och oliver. Mums!
Haft lite dåligt samvete för mitt stackars gräs som skulle behöva en uppfräschning och jag tycker att jag ligger efter i det jag brukat fixa med i trägårn. Har helt missat allt vad beskärning heter... Sen kom jag på att jag ju faktiskt de senaste två vårarna varit sjukskriven helt och delvis och då haft mer tid att pyssla. Så bort med det dåliga samvetet!

På onsdag åker jag och min bästa vän på kortsemester till vår vackra huvudstad. Skall bli helt underbart, hoppas verkligen på fint väder så vi kan vara ute hela dagarna. Och så shoppa en del också förståss ;).

PS. Har gjort ett ganska bra dagsverk på jobbet idag, känns bra DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0