Mardröm

Usch ingen rolig dag idag. Vaknade imorse efter en jättehemsk mardröm och kände mig på kass humör pga av det. Körde till jobbet och kom på att jag glömt min mat hemma vilket fick mig att redan oroa mig för hur maten skulle bli under dagen och givetvis som ett brev på posten så triggade yoghurten och mackorna till lunch igång en kamp mot maten hela eftermiddagen. Kan bara säga att äs vann. Sen blev det ju inte lättare av att vi fick en massa godsaker av en kund vilket jag sprang och smyg och hetsåt av hela dagen. Ville bara hem och vara själv med mitt dåliga humör, kanske göra någon yogaövning och ge min ut i det blåsiga vädret. Inte säkert att jag skulle fortsatt hetsäta men ville bara vara själv.
Men det visade sig att min för tillfället sjuka älskling var hemma hos mig. Kände riktigt hur irritationen bara ökade och ökade och ville inte ha honom där. Men försökte komma på någon typ av kompromiss utan att köra honom därifrån. Blev att jag gick ut en runda själ direkt när jag kom hem. Men skötte det inte snyggt utan snästa av honom vid ett par tillfällen och var inte så trevlig precis. Men han var snäll och lät mig vara ifred utan att kräva någon förklaring. Finaste pojkvännen, kände mig så usel fast samtidigt kunde jag inte låta bli att fortsätta vara tvär. Stängde in mig i sovrummet och gjorde några yogaövningar och la mig i sängen en stund med en kise och det hjälpte faktiskt så jag klarade av att iaf prata lite med honom. Nu känns det mkt bättre. Även om jag fortfarande har ångest över mig kropp så kan jag sitta i soffan med honom och faktiskt njuta av hans närhet.
Hoppas på en så god natt sömn jag kan utan hemska drömmar.
Ber till Gud om hjälp imorn.

Kram alla ni fina vänner där ute.

Kommentarer
Postat av: Jennie

usch ja, ångesten över hur elak man kan vara mot sina närmaste när äs har en i sina fula klor och man bara vill vara ensam för att man skäms så och vet att skammen och ångesten inte går över förrän man agerat ut
åtminstone känns det ju så

verkligen bra gjort att hantera det så som du gjorde, tycker jag

kram

2013-03-19 @ 00:31:54
Postat av: Anni

Det ÄR jobbigt när det inte blir som man tänkt sig och jag kan mycket väl förstå din irritation. Jag tycker ändå att du hanterade det bra.
Kroppsångest har jag också just nu, men gör mitt bästa för att ignorera den. Vi vet ju vad som händer om man ger efter för den känslan.
Hoppas du fick sova gott i natt och att du känner dig bättre idag.
Kram

2013-03-19 @ 08:57:51
URL: http://www.anniahven.blogg.se
Postat av: Moi

Bröd och yoghurt är hetstriggande så att det går inte.. Har läst din blogg ett tag men förstår ej om du försöker gå ner i vikt eller om du försöker bli frisk.

2013-03-24 @ 19:47:44
URL: http://moodindigo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0