Morot

Har kämpat på sistone, kämpat mot ångesten, kämpat mot suget och det har känts bra känt mig stark i det.
Men efter helgen har det varit mkt svårare och idag gav jag bara upp, orkade, ville inte kämpa mer så stängde av och gav mig totalt hän.
Så nu sitter jag här med tårar i ögonen, rödblossande kinder och nyspolad toalett.

Äh ska sluta gnälla, det är ingen annan än jag som ställer till det för mig och jag borde verkligen veta bättre. Efter alla dessa år borde jag definitivt veta bättre och ha mer styrka att stå emot. 
Ändå längtar jag till lördag, ska nog ha en hets med stekt köttbit, pommes, bea och sen en massa chips och chokladpudding.
Suck nej det ska jag inte och sörjer det lite. Blir någon "säker" mat att äta och att försöka att undvika att åka till affären överhuvudtaget. Det är mitt liv i ett nötskal. Moroten man kämpar för är inte så lockande egentligen.
Nån som har tips på ngn bättre morot som är realistisk?

Kommentarer
Postat av: My

Ooj..... känner igen mig i dessa tankarna alldeles för väl. Visst blir man arg på sig själv när man ställer till det för sig. Man vet att man gör "fel" och ändå fortsätter man. Starka krafter som lever inuti en...:(



Kram på dig!

2012-06-13 @ 22:48:22
URL: http://tankarimy.blogspot.com
Postat av: Bundle

Känner också igen mig i detta så himla väl. När man bara skiter i att ta tag i det svåra och väljer att ge sig hän åt äs. Det spelar ingen roll hur länge man varit sjuk, se på mig ;)



Ta nya tag idag, ät väl och försök se det positiva i tillvaron, vad som har varit bra.



Härligt att du hade en trevlig helg i Sthlm.

Kram!

2012-06-14 @ 06:34:27
URL: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.com/
Postat av: Helle

Hoppas du får en bättre dag idag och att du kommer ihåg att vara snäll och förlåtande mot dig själv <3 (jag glömmer ju själv bort det där rätt ofta...).



sv: Jag har inte tagit medicin på länge, så jag tror inte det ska påverka. PCOS är en hormoniell rubbning som gör att man har för mycket äggblåsor i äggstockarna, som kan orsaka utebliven mens och infertilitet bland annat. Tror man gör ultraljud för att undersöka detta, så det blir väl till att lägga sig i gynstolen helt enkelt =/.



Kram

2012-06-14 @ 07:26:41
URL: http://bullochjag.blogspot.com
Postat av: Osynliga bekännelser

Skickar en kram. Känner så väl igen det du skriver och kämpar samma krig som du.

2012-06-15 @ 11:11:16
URL: http://www.osynligabekannelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0