Jag gör så gott jag kan

Är min nya visdomsmening. Inte i syfte att skylla ifrån mig utan för att tillåta mig att inte vara perfekt.
Jag gör så gott jag kan. Svårt att ta till sig men upprepar jag det tillräckligt många gånger så kanske jag kommer tro på det tillslut.

Var ju på middag hos en vän igår och det var mkt trevligt. Hon bjöd på pasta bolognese vilket var jättegott. Det som ställde till det för mig var att hon serverade det i djupa skålar vilket gjorde det jättesvårt att bedömma hur stor portion jag la upp. Blev ganska lagom mätt kanske lite i underkant så tog lite till. Sen säger hon: Vi har varit duktiga på att äta, vilket är lika med i mina öron: Gud vad äckligt mycket du åt. Skitjobbigt!! Likadant sa hon efter rabarber och hallonpajen men då hade jag vant mig lite dessutom tycker jag inte att jag tog för stor bit. Försöker peppa mig till att jag i vilket fall inte åt så mkt mer än vad hon åt.

Kommentarer
Postat av: Helle

Bra inställning att sträva efter tycker jag och jag vet allt för väl hur de där oskyldiga kommentarerna kan få det att snurra igång i skallen. Man har en förkärlek för att tolka in kritik i det mesta, kan man säga!



Hoppas ändå att trevlighetsfaktorn uppvägde ångesten och att du får en bra söndag!



Kram

2012-06-03 @ 12:54:43
URL: http://bullochjag.blogspot.com
Postat av: T

Avskyr när folk skall hålla på och kommentera mängden mat man har ätit, varesig kommentaren handlar om att man ätit mycket eller lite! Bara jobbigt.

2012-06-03 @ 16:11:15
Postat av: Jenny

Bra inställning-och jag förstår det där med hur en sådan kommentar kan påverka. Man får försöka påminna sig om att det allt som oftast gömmer sig välvilja bakom orden.

2012-06-09 @ 21:21:47
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0