inget dåligt samvete

Hemma igen i regniga Skåne efter en mysig helg i soliga Stockholm.
Har ätit massor av god mat och druckit en hel del vin men har övertygat mig om att så är det att ha semester. Har gått helt ok faktiskt.
Sen tabbade jag mig på vägen hem genom att köpa mängder av choklad som jag klämde i mig på en timme och sen nu när jag kommit hem så fick jag en liten portion med mammas underbara rabarberpaj med vaniljsås och det har jag slukat också.
Imorgon är semestern över och innan dess tänker jag inte ha dåligt samvete. Faktiskt. Hur illa jag än mår just nu.

Älskar verkligen min syster och jag kunde inte haft en bättre avslutning på min ledighet. Helgen har varit höjdpunkten.

Kommentarer
Postat av: Helle

Du gör verkligen rätt som skippar det dåliga samvetet! Att kunna njuta av god mat på semestern är mitt mål denna sommar, toppat med några mjukglassar dränkta i karamellströssel för nostalgivärdets skull.



Jag saknar mina egna systrar när jag läser om ditt besök i huvudstaden, då även de bor däromkring. Hoppas jag har ork och tid att träffa dem båda i sommar, speciellt som jag ska bli moster för fjärde gången om en månad!



Hoppas återgången till arbete går fint och att du kan njuta av sommaren så mycket som möjligt i år.



Kram

2012-06-10 @ 19:28:09
URL: http://bullochjag.blogspot.com
Postat av: Osynliga bekännelser

Unna dig detta. Ångest har vi ändå nog av alla andra dagar. På semestern får man pausa.

2012-06-10 @ 21:26:37
URL: http://www.osynligabekannelser.blogspot.com
Postat av: Anni

Välkommen tillbaka och vad roligt att du har haft det bra!

Kram

2012-06-10 @ 22:01:37
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh snacka om att man längtar efter sin semester när man läser dina inlägg haha! Underbart att du haft det bra. Håller verkligen med övriga talare. Du har gjort HELT RÄTT i att njuta!

Kram<3

2012-06-11 @ 13:33:46
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0