panikångest

Igår kväll kändes det ändå ganska ok, la mig utan någon särskild oro för idag. Körde till jobbet och det kändes också utan anmärkning.
Så kom jag till jobb och kände ångesten komma smygande och bara bli värre och värre. Har ju känt så tidigare och har då kämpat på och tillslut har det gett med sig även om det har kunnat ta några timmar. Men idag gick det över till en ren panikångestattack. Skitläskigt, har inte haft det på länge och blir lika rädd varje gång. Fick tillslut säga till att jag inte mådde bra och gick bort ett tag, tänkte att det nog skulle ge med sig men det gjorde det inte. Hade verkligen panik i hela kroppen, kunde inte andas och ångesten sprängde i varje millimeter av kroppen. Min chef letade upp mig och var förstående. Satt ett tag och gick sedan ut och bytte arbetsuppgifter med en annan, satte mig i telefonen ist. Fungerade väl ganska bra förutom att jag sluddrade och knappt kunde hålla upp ögonen.
Till lunch hade det äntligen gett med sig och efter en lunchpromenad kändes det som vanligt igen så eftermiddagen spenderade jag med mina vanliga arbetsuppgifter vilket gick jättebra.
 
I efterhand så borde jag nog tagit en promenad med vovven för att bli av med lite adrenalin. Men så långt tänkte jag inte, ville bara tillbaka och göra mitt jobb.
 
Känner mig lugn nu och inte särskilt orolig för imorgon, ska lägga mig tidigt och hoppas på att aldrig få uppleva detsamma igen.

Kommentarer
Postat av: Helle

Strongt av dig att stanna kvar på jobbet och skönt att det redde ut sig till slut och du fick en bra avslutning på arbetsdagen.
Hoppas dagen därpå blev mindre påfrestande!

Kram

2012-07-06 @ 07:29:45
URL: http://bullochjag.blogspot.com
Postat av: Anni

Vad jobbigt, men du löste det ju jättebra. Tur att du verkar ha en förstående chef. Hoppas att du slipper sådant i framtiden.
Kram!

2012-07-06 @ 16:43:24
URL: http://www.anniahven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0