Lögner

Har ljugit så mkt i mina dar och gör det fortfarande. Om hur jag mår ffa men även i saker för att skydda mig själv. Ingen trevlig egenskap men det kommer automatiskt. Så mkt som jag ljugit om maten och mitt mående genom alla år så har det blivit som en del av mig själv. Föraktar mig själv för det och det ger mig ångest och vet inte hur jag ska göra för att sluta med det. Försöker verkligen tänka på det men det är svårt och det blir ändå svårare då det inte är så lätt att rätta till i efterhand.

Kommentarer
Postat av: Osynliga bekännelser

En del av sjukdomen. Jag känner igen det så väl.
Försök att inte skuldbelägga dig själv. Det skapar bara mer ångest. Men jag vet jag veeet hur svårt det kan vara.

2012-07-08 @ 21:08:22
URL: http://www.osynligabekannelser.blogspot.com
Postat av: Anni

Det känner jag igen! Visst har det med sjukdomen att göra, men ibland känns det skrämmande hur automatiskt lögnerna kommer numera. Men försök att inte ställa för höga krav på dig, då får du bara än mer ångest. Alla ljuger då och då. Visst är det viktigt att tänka på, men lägg inte allt för stor vikt vid det.
Kram

2012-07-15 @ 12:13:08
URL: http://www.anniahven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0