Voxra

God förmiddag
Fått svar av Johanna Nilsson från fråga doktorn. Hon äter eller har ätit, vet inte vilket, Voxra.
Har ju hört om den tidigare då den inte är en antidepp inom ssri utan påverkar ffa noradrenalin och dopamin.
Däremot står det i fass att det är kontrainidcerat vid bulimi och anorexi men det står inte varför. Johanna hade ju blivit bra från sin äs när hon började med den. Får fråga min läkare om det. Sen står det även att det kan trigga igång bipolär sjukdom antar med maniskt skov. Så vet egentligen inte om det är något för mig men jag känner att jag vill prova allt, någon gång måste väl något fungera.
Sen vet jag inte om hon e så pigg på att lägga till ytterligare mediciner när jag nu står på litium och väl fortfarande är under prövotid med den. Nästa möte med läkaren är den 2e så hoppas på att få lite mer besked då.

Ska träffa min sjukgymnast idag men känner mig så jäkla spänd inför det, vet inte varför men det är något som gör det obehagligt. Imorn är ju möte med psykologen och det är jag också så jäkla spänd inför.

Är så jäkla trött på allt det här, trött på mitt dåliga minne, trött på att inte veta någonting om nått, trött på all osäkerhet om allt, trött på alla tankar om mat hela tiden.... ja jag skulle kunna hålla på i en evighet...trött på att känna mig trött...

Kommentarer
Postat av: S

Hej. jag kan kommentera lite om voxra och antidepp. Jag har också funderat på att föreslå den för läkare men haft samma funderingar om risker. Först så står det på alla antidepp att de kan trigga mani/hypomani, det gäller alla. Men den risken minskar om man som bipolär äter t.ex. litium eller annat som stabiliserar. Men det tar nog ett litet tag innan man vet om dosen är rätt och hur effekten är av litium. Sen ha rjag läst nånstans att orsaken till att man inte ska ta voxra ens om man tidigare har haft anorexi eller bulimi är för att det kan öka risken lite för kramper som biverkan. en ovanlig biverkan, men tydligen har man sett en liten ökning.men fråga läkaren du vad han/hon har för plan framåt om litium inte räcker. äter du fortfarande typ cymbalta så är det kanske svårt att kombinera med ytterligare en antidepp. Lyckat till.

2012-01-22 @ 10:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0