vin för att inte kunna köra bil

Druckit några klunkar vin så här på eftermiddagen.
Inte för att det är gott, inte för att lugna ner mig...nej endast för att jag inte ska sätta mig i bilen och köra till affären. Så har det varit varje dag denna vecka.
Men vad är värst egentligen? Pest eller kolera...

Hade ett bra samtal med psykologen idag, vi konstaterade återigen att jag har jättesvårt med koncentrationen och därmed blir mitt minne sämre. Jag kan inte hantera ett stort flöde av information.
Vi kom fram till att jag haft det så ända sedan jag var barn. Hon säger att det gjort att jag inte kunnat utnyttja min fulla kompetens. Jaha, men vad gör jag åt det då? Hur lätt är det att förenkla och inte vara på g hela tiden, hela tiden full uppmärksamhet på allt som sker? Varje ord, varje sinnesstämning, varje ansiktsuttryck suger jag åt mig och analyserar.
Måste försöka att minska ner flödet av information som jag suger åt mig, men återigen hur gör man det? Förhoppningsvis kan min sjukgymnast hjälpa mig med det. För hur lätt är det att ändra på något som funnits där alltid?

Kommentarer
Postat av: Anni

Tack.

Vad jag känner igen mig i det där. Det tar så mycket kraft att ta in och analysera allt. Hoppas du får bra hjälp med det!

kram

2012-01-26 @ 15:54:50
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0