väg ut

Att kräkas är hela tiden en väg ut ifrån allt. Om jag så har hetsat pga ångest, oro, leda, ledsamhet, pga irritation eller utan någon anledning över huvud taget eller som idag överätning pga magakatarr. Kräkningen räddar en från allt och återställer allt.
Likväl som självmordstankarna och tankarna om döden alltid finns där som en väg ut.
En väg ut från allt av ondo.

Och det värsta just nu är att jag inte fick ut allt, kom bara inte mer, så ingen fullständig tillfredställelse.
I mitt huvid skriker det hur värdelös, misslyckad och lat jag är som inte tränar tillräckligt hårt och inte äter tillräckligt lite. Jag jobbar inte tillräckligt mkt för att bli perfekt, jag är lat!!!

Skönt tom och dåsig nu.

Kommentarer
Postat av: Anni

Visst är det tragiskt när självmordstankar är det enda man kan finna tröst i. Men jag vill inte dö och det tror jag (och hoppas!) att du inte heller vill. Och du är inte misslyckad, du är inte värdelös! Du har rätt att äta och rätt till vila!

Jag tycker i alla fall att det var starkt av dig att ringa din kompis angående arbetsträningen och jag hoppas att du hittar mod att ringa chefen i morgon. Lycka till!

KRAM

2012-01-29 @ 21:11:26
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0