vad triggar igång det?

Om jag bara visste vad som triggade igång en hets eller likaväl vad det är som gör att det är lättare att stå emot vissa dagar eller hör och häpna de få dagar jag inte ens behöver sätta upp en kamp, då det bara flyter på.
Hade jag bara vetat så hade det varit lättare att sätta upp ett försvar och ta upp kampen. Men varje gång blir jag lika överrumplad och står där svag och försvarslös.
Sen viss i efterhand nu så kan jag väl tänka att det var mötet med psykologen i torsdags som gjorde att det blev som det blev. Men inte att det fanns minsta lilla känsla om det då.

Skrivit ett meil till henne och berättat hur det är just nu, får se om jag skickar det eller ej.

Men... idag är iaf en mkt bättre dag. Känner mig äckligt abnormt fet men jag tror faktiskt att jag ska fixa denna dag. Japp det ska jag, så det så. Dessutom stänger affären om 50 min och jag har bytt om till mysisar. Har dessutom köpt hem vin som jag kan ta till ikväll om det behövs. Igår kväll hade jag definitivt behövt vin för att minska hetsen men det hade jag inte.


Kommentarer
Postat av: Anni

Tack för dina kommentarer!

Så bra att du har haft en bättre dag idag. Tror du att det skulle bli tydligare om du skriver upp vad som hänt de dagar äs tar över. Fast jag tycker också att det är svårt att avgöra vad det är som får en att må dåligt. Ja, just nu vet jag ju, men ofta tycker jag bottenlös förtvivlan kan komma helt oväntat. Vissa dagar vaknar man med känslan att allt är meningslöst och hopplöst trots att allt egentligen är som dagen innan.

Önskar dig en lugn och skön kväll. Ta ett glas vin om det får dig att slappna av. Det tänker jag göra.

Stor kram!

2012-01-21 @ 17:42:29
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: H (Bull & Jag)

sv: ÄNTLIGEN någon som förstår att 100-gramskakorna suger! My God, när min terapeut säger att jag ska köpa en mindre kaka så är jag förvånad över att han inte HÖR hur det skriker inuti mitt huvud: Det är INTE samma sak, ditt mongo!" ;).

2012-01-21 @ 17:46:01
URL: http://bullochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0