Trevligt

Igår hade jag, ta i trä, en riktigt trevlig dag och trevlig på riktigt utan att behöva tvivla om det. Vet att det var trevligt, att jag var glad och att jag skrattade.
Känns så skönt att känna något annat än bara negativa känslor.
Var med min bästis hela dan och på kvällen kom en vän till.
Det är trevliga att leva livet tillsammans med andra. Ensamheten gör inget gott även om det kan vara skönt att vara själv ibland. Men ffa nu när jag inte jobbar så behöver jag all social stimulans jag kan få.
Vågar bara inte tro att det ska vara beständigt men försöker att inte tänka på det alls utan bara se tillbaka på det positiva igår och inte oroa mig för imorgon. Vet ju inte ens om jag vill ha det bättre...

På tal om något helt annat så är jag så himla rädd för att gå upp i vikt just nu. Ingen större riskt för det då jag inte har så stor aptit men rädslan finns där konstant ändå. Inte bara för vad jag själv kommer att tycka men även för vad andra ska tänka och tycka om att jag blir en fläskpropp igen. Lite löjligt kan jag förstå själv, ingen kommer tycka mindra om mig eller tänka annorlunda om mig för att jag går upp i vikt.

Hur gör man för att kunna ha något hemma i kyl och skafferi över huvud taget? Ekande tomt i kylen bara mina säkra ting som fil, proviva, mjölk, leverpastej, rödbetor, räkost, ägg, lite grönt och potatis. Mer är det inte. Tråkigt men säkert.
Kommer jag någonsin kunna ha smör, ost, bröd, socker, kakao eller mjöl hemma?

Kommentarer
Postat av: A

Härligt att du har fått uppleva en riktigt bra dag! Hoppas att du får många fler!

Kram!

2012-01-08 @ 18:57:03
URL: http://annmi.blogg.se/
Postat av: My

JAAA, det kommer du kunna ha. Jag kan allt oftare ha saker hemma nu för tiden. Många gånger går det i och för sig inte, men det går åtminstone oftare.



Härligt att höra du mådde riktigt bra igår. Du behöver sådana dagar :)



kram!

2012-01-08 @ 19:44:52
URL: http://tankarimy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0