fråga doktorn

Såg ni fråga doktorn igår?
Handlade bla om en tjej som fått diagnosen bordeline och som hade lidit av äs, depressioner och ångest i flera år men som genom medicinering blivit mkt bättre. Har meilat denna tjejen och frpgat vilken typ av medicinering hon står på. Hoppas på svar.

Sen har jag ringt Helsingborg och frågat om deras DBT-team men fink inte mkt till svar, allt måste gå via min läkare och en remiss därifrån.

När jag skrev det där om att det är mitt beslut som bestämmer huruvida jag ska fortsätta med mediciner eller inte så är det snarare så att min läkare tycker att vi ska fortsätta men att det är upp till mig om jag vill avsluta behandlingen. Det är det beslutet jag kampas med. Tycker ju inte medicinerna hjälper så mkt, eller? Det är den här osäkerheten som är värst.


Kommentarer
Postat av: S

Tack för tipset om "Fråga doktorn". Känner igen mig ngt så otoligt mycket och undrar också vilken medicin hon fått utskriven. Hoppas du får ett svar och att du delar med dig!

Kram!

2012-01-17 @ 18:36:17
Postat av: Bullen

Hej, nu är jag tillbaks igen. :) Har inte läst dina inlägg på några veckor, men känner till viss del igen osäkerheten inför medicin och behandling.



Jag har precis fått en medicin som jag ska ta en vecka i månaden, och känner mig lite orolig för hur det ska bli. Men vi får se vad som händer helt enkelt. Jag har ju några fantastiska vänner som vet om att jag ska ta medicinen, så de kommer hålla lite extra koll på mig då.



2012-01-17 @ 20:20:04
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0