vill vara perfekt

Är så rädd för att göra något som gör att de inte vill ha mig där längre att de ska säga att jag inte passar in hos dem.
Vill vara perfekt och inte göra några misstag. Vill äta perfekt och inte ha ett monster som river inombords. Vill vara perfekt utan ett psyke som är svagt och ångestfyllt.

Vet att det är befängt att tänka och känna så men jag blir inte kvitt det i skallen och i hjärtat.

Tänker oavsett alla tankar och känslor gå till sängs med en positiv känsla över att jag klarat hålla äs-monstret stången, ätit bra och faktiskt varit iväg och arbetstränat, träffat människor och känt att jag trivts.
Blir till att titta på duktig-lappen nu innan jag kryper till kojs.

Kommentarer
Postat av: My

Nog sjutton vill man vara perfekt. Men kanske är det också så att det är man själv som är ens största fiende i det tänket. Man blir liksom aldrig nöjd, man kan alltid bli lite bättre, och lite mer "perfekt". Vad nu perfekt är???



Nattis på dig. Hoppas du sover gott inatt!

2012-02-13 @ 23:23:23
URL: http://tankarimy.blogspot.com
Postat av: S

Känner igen mig så väl, att sträva efter en perfektion. Tyvärr kommer den alltid längre och längre bort, jag ställer större och större krav på mig själv. Känns det igen? Försöker tänka att en perfekt människa är som en robot. Vi ska kunna göra fel, klanta till oss och göra bort oss. Det är en del av charmen i att vara mänsklig :)

Sen kunde man ju ha fått ett lite starkare psyke och sluppit ätstörningar mm. Då hade det nog varit lättare att acceptera andra misstag i livet.

Kram



Sen

2012-02-14 @ 07:39:11
URL: http://fartenilivet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vi får nog ta och omdefiniera perfekt när vi ändå är igång eller vad säger du? Kanske är vi helt perfekta precis som de vi är här och nu? Det finns ingen som du och ingen som jag.



Ingen har tidigare levt ditt liv och gjort det annorlunda, typ satt en rolemodel på att SÅ HÄR ska Linda leva sitt liv för att det ska vara perfekt.



I mina ögon är du perfekt precis som du är. Tycker du verkar ha ett så fruktansvärt gott hjärta, snäll (och då menar jag INTE dumsnäll, utan verkligen SNÄLL) och jag gillar din känsla för djur och natur.



Det är så roligt att fundera kring alla oss som pratar med varandra här dagligen. Vi kan ju gå förbi varandra på gatan utan att veta om att det är "vi" haha! Min syster jobbar på Spirit på Väla, tänk så har hon träffat/sett dig. hoho! Lite kul när man tänker på det.



Nää nu ska jag sluta spåna. Idag har jag hetsätit. Kommer kanske skriva ett inlägg om det sen så du vet (om du trigas lätt just nu). Jag varnar i meddelandets inledning om jag lägger ut några bilder. Är det ok?



Kram

2012-02-14 @ 13:54:45
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0