bort med neggotänk

Måste försöka vänta allt neggotänk till lite mer positivitet. Ler så ofta jag kommer på det, har satt upp lappar på speglen i badrummet där det står "Du är bra, jag är bra" och "Du är duktig, jag är duktig". Kanske kanske att det kan hjälpa till. Vet inte eg om jag tror så mkt på det men det skadar ju inte att prova. 

Har ätit lunch nu i forma av blodpudding, paprika, avocado, lingonsylt och efter en apelsin.
Hoppas det ska räcka för att klara av att åka till affären. Håll tummarna, känner mig lite bräcklig idag.

Ikväll kommer en vän och jag tänkte göra kyckling med rotgrönsaker i ugn och en klick creme fraiche till det. Till efterrätt blir det frukt i ugn med chokladtäcke och glass till det. Blir nog bra hoppas jag.

Igår blev det en halv pizza och det kändes riktigt bra. Även om jag fortfarande har jättesvårt med det här med mättnad, hur vet man när man är lagom mätt? Proppmätt vet jag vad det är, men lagom mätt? Min bästa T tog fram ett 200 g schweizernötchoklad och det blev totalt 2,5 rad, skitjobbigt med så lite. Hon var supernöjd men det enda jag kunde tänka på var att jag ville ha mer. Mer mer mer. Men det blev det inte och efter ca 30 min så släppte suget även om chokladen låg där och blinkade på bordet.

Önskar er en fin lördag, kram

Kommentarer
Postat av: sofia

Åh jag borde också sätta upp såna där lappar igen! Rev sönder mina när jag hade en dålig dag..

Det GÅR ju att vända allt negativt till positivt, bara man orkar. Det går att ta allting emd en klackspark.

Jag hoppas handlingen gick bra för dig :)

Var det gott med avocado och blodpudding ihop?



Mmm frukt med chokladtäcke, det är grejer. Eller, frukt har jag inte testat, men bär! Blir det mörk mjölk eller vit choklad? :)



Känner igen det där med att inte vara nöjd, bara vilja ha mer... men som sagt - suget släpper ju och då kan man känna att det blev lagom.

kram!

2012-02-11 @ 15:26:51
URL: http://coconat.blogg.se/
Postat av: Anni

Vad bra det låter! Ha det riktigt roligt ikväll!

Jo det har sina fördelar att vara pank, slösar inte så mycket på kläder.

Kram

2012-02-11 @ 15:48:08
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: My

Jag kanske också skulle sätta upp sådana där lappar. Kanske värt ett försök, OM man bara tillåter sig att tro på dem också. Ha en fin lördag vännen. Kramar!

2012-02-11 @ 16:24:33
URL: http://tankarimy.blogspot.com
Postat av: sofia

Det går. Istället för att gotta sig i olyckor och forstätta en negativspiral kan man vända på steken. Vare sig det gäller allvarligare saker eller en dag då allt bara går fel. (du vet- man kanske tappar ett glas, glömmer ta med sig något, bränner maten, bråkar med någon - småsaker som gör att äs klampar in och tycker att det är en ypperlig anlednign till att fortsätta det sjuka mönstret. Istället för att ta reda på VARFÖR man är arg, irriterad osv.



Usch som jag fått jobba med att ta allt med en klackspark. Speciellt nu när jag misslyckats med dom simplaste kakorna... "nu blev det fel - men det gör ingenting!" det är sååååå svårt...

usch vad jag vimsar.

2012-02-11 @ 16:25:34
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0