Tänk om man kunde få flyta istället för att trampa vatten

Vet inte vad jag ska göra, vad jag ska göra med mig själv.
Jag mår ju uppenbarligen inte bra. Men jag blir inte hjälpt av terapin längre och jag vet inte just nu hur mkt medicinerna hjälper.
Maten fungerar verkligen inte alls. Mår så dåligt över hur jag behandlar min kropp.
Vet inte hur någon annan terapi ska kunna hjälpa, är så trött på att försöka och försöka om och om igen utan att komma någonvart. Visst jag har kommit ur det värsta djupet men jag trampar fortfarande vatten, vill ju bara få en paus och kunna flyta istället.
Vet inte om jag tror på att något ska kunna hjälpa.
Hur ska man våga tro på något alls över huvud taget?

Har allt att göra med att jag har för lite att göra, att jag har för lite stimulans?

Det är så jäkla svårt att leva, livet är så svårt att leva, ibland för svårt att leva.

Kommentarer
Postat av: S

Ja tänk om man kunde få flyta en stund, slippa allt. Men vi vet ju att det inte går, att man måste kämpa vidare. Hur gör du på dagarna, har du något slags schema att gå efter? Typ hur frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål ska se ut? Om du äter regelbundet med två till tre timmar mellan målen känns det som att du överäter då oxå? Tror du hetsen skulle slå till lika ofta?

Ja vet inte vilka andra bakomliggande problem du har men ja tror att du kan må bra. Om du kämpar vidare, tror på att du är den fantastiska människa du är så kommer du en dag att må bättre. Kanske till och med känna att du flyter.



Kram fina du <3

2012-04-06 @ 18:57:33
URL: http://fartenilivet.blogg.se/
Postat av: Helle

Ibland känns det onekligen som att livet verkligen är för svårt att leva. Så många gånger som jag har tänkt "Det här är slutet, nu orkar jag inte en enda dag till i det här helvetet". Ändå går det, det kommer en ny dag och man kämpar vidare. Men ja, nog vore det dig väl unt med mer flyt och mindre vattentramp. Det är extra tungt när det kommer många sämre dagar på varandra, ibland flera veckor och månader som i efterhand känns som en stor, svart sörja av ångest.



Jag önskar att jag stod på andra sidan, helt färdig med all skit och kunde säga "Det går, jag vet att det går!", men jag vet i alla fall att det kommer bättre dagar, dagar då det känns som om det är värt att kämpa.



En dag ska du flyta mer och trampa mindre. Kanske behöver du mer eller annorlunda stöd. Kanske mer rutiner, annan sysselsättning, en rolig hobby, gå en kurs eller vad som helst, men det finns säkert någonting som skulle göra det lite lättare för dig. Jag letar själv med ljus och lykta efter just sådana omständigheter, någonting som skulle underlätta vardagen.



Om jag finner en mirakelkur så meddelar jag dig direkt!



Kram

2012-04-06 @ 21:14:42
URL: http://bullochjag.blogspot.com
Postat av: Anni

Jag önskar också att jag hade en mirakelkur att tipsa om, men även jag trampar vatten mest hela tiden. Kanske det blir bättre när du jobbar mer, du är ju bra på ditt jobb och verkar trivas. Det är svårt att våga tro att det blir bättre, men det är nödvändigt att hoppas. Stor kram!

2012-04-07 @ 10:39:45
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: sofia

Känner igen mig såsåsåså väl. Kram <3



Men det går. Det går att bli frisk, alla kan bli friska. Alla blir inte friska, för endel ger upp på vägen. Ge inte upp, ge aldrig upp, för det GÅR.

Vi måste tro att det går. Jag har träffat levande bevis.



kramkramkramkram

2012-04-07 @ 11:15:27
URL: http://coconat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0