ganska mkt att säga ;)

Tack goa ni, tror det grundar sig i att jag är jäkligt trött på det själv, trött på att skriva om det, trött på att tänka på det, trött på att läsa om det.

Hade lite ångestkänning på jobb idag, första gången det kändes jobbigt faktiskt. Visste inte riktigt var jag skulle bli av för att gå ifrån hjälpte inte blev snarare värre av att vara själv med känslorna. Gick över när vi fick massor att göra vilket var jätteskönt. Blev så rädd av det och hur det skulle kunna begränsa mig och sätta käppar i hjulet för mig.
Idag är återigen en dag med tvivel om mig själv och mina prestationer på jobb. Älter älter älter...

Har sådana problem med sömnen just nu, jag kan bara inte somna. Provar allt, övningar, andas, sjunga inom mig, läsa allt för att skingra tankarna. Men där ligger jag utan att något händer. Uppenbarligen somnade jag till sist men vet inte vad klockan var. Hade nog legat ett par timmar innan iaf, minst. Tagit Immovane till och från men vågar inte det när jag börjar tidigt, jag håller på att somna på motorvägen de gånger jag gjort det. Inte bra. Och nu när jag redan känner mig grubblig så bävar jag ännu mer inför sängdags, är rädd för att gå och lägga mig.

Har börjat ha en massa katastroftankar och är nästan paranoid. Tänker hela tiden på döden och att iom att jag bett om den så ofta så kommer det slå till nu när jag inte vill dö. Tänker på alla möjliga olika scenarier och hur det kommer påverka mina djur. Tänk så dör jag i sängen och så är det ingen som saknar mig på några dagar. Hur kommer min hund och mina katter klara det? Tänk om de lider eller i värsta fall dör pga att jag dött. Eller om jag inte dör utan råkar ut för en olycka eller blir överfallen, tänk så kommer det drabba min hund, tänk om någon ger sig på henne. Livrädd för allt som kan hända, ber till Gud om förlåtelse och hoppas han förstår och förlåter.

Kommentarer
Postat av: My

Fina vännen. Du verkar ha det riktigt tufft nu. Vet inte vad jag ska säga, mer än att jag finns här. Vi är många runt om dig, som tänker på dig och önskar att man kunde hjälpa.



Hoppas verkligen att du kan få en natt med lite sömn. Ibland kan det vara det som behövs för att man ska klara av att se lite mer ljust på tillvaron. Kramar OM <3

2012-04-04 @ 17:15:55
URL: http://tankarimy.blogspot.com
Postat av: Anni

Atarax? Den högre dosen klubbar mig, men jag tror inte jag skulle känna av den på morgonen. Det är så viktigt att få sova. Allt känns så mycket värre om man inte fått sin nattsömn.

Jag har motsatt problem just nu. Jag kan sova hur mycket som helst, när som helst. Vaknar knappt på natten längre och sover förbi väckarklockan. Skönt, men lite besvärligt.

Du är bäst, glöm inte det. Kram

2012-04-04 @ 19:08:56
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Helle

Det positiva med rädsla för att dö är den kan vändas till en längtan efter livet, att leva det fullt ut på riktigt. Och det här vet du ju naturligtvis - men du kommer inte att dö för att du är rädd för det, eller har velat det tidigare heller för den delen.



Har också haft problem med sömnen nu det senaste och det är verkligen irriterande och förödande för energin. Lite mer John Blund tack!

Hjälper det om du tar insomningstabletter någon timme innan Imovane kanske? Typ Propavan eller Theralen?



Kram

2012-04-05 @ 13:06:13
URL: http://bullochjag.blogspot.com
Postat av: Lena

Hoppas att du får en bra påsk helg, det är du värd.. stor kram till dig o Glad påsk på dig

2012-04-05 @ 13:49:33
URL: http://tyrasmamma.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0