Sköter inte om min kropp

Sköter inte om min kropp alls för tillfället. Äter oregelbundet och alldeles för onyttigt och går upp i vikt. Är så äckligt och degig just nu.
Frukost, förmiddagsmellis och lunch fungerar bra men sedan går det bara käpp rätt åt ....
Varje morgon och förmiddag tror jag och bestämmer jag mig för att idag kommer bli en bra dag men sedan är det som bortblåst efter lunch och jag bryr mig inte längre.

Känner dessutom att jag är ofokuserad på jobb vilket leder till slarv vilket ännu mer trycker ner mitt självförtroende. Igår kände jag i hela kroppen att jag inte kommer klara av det här, jag klarar inte av att jobba inte det här jobbet iaf.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, fasen också..:( du ska inte behöva känna så här!!! Varken om dig själv eller jobbet. Jag tror att dina skamkänslor och hemska känslor kring din kropp osv som direkt smittar av sig på tron på din egen förmåga.



Jag önskar vi både kunde tänka och känna lika storsint och snällt om oss själva som vi gör om varandra<3



Vad är det som händer framåt eftermiddagen som gör att du inte "bryr dig" längre? Trötthet? Jobbar du för mycket? Behöver du annan typ av anpassade arbetsuppgifter eller liknande?



Varma kramar till dig hjärtat

2012-04-11 @ 17:58:28
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: S

Inte bra att känna och må så som du gör. Måendet och ens tankar påverkar allt kring en så otroligt mycket. Kan inte vara lätt att orka eller känna att du gör ett bra jobb med det måendet.



Önskar att du kunde se dig själv med andra ögon. Att du kunde få en lättare dag, då du mådde bra. Bara så du kan komma ihåg att du oxå kan få må bra, att det går.



Funderar som Jenny på om du kan ändra något på jobbet?



Kramar på dig fina fina Linda

2012-04-11 @ 19:26:36
URL: http://fartenilivet.blogg.se/
Postat av: Helle (Neurotisk bulimiker)

Vad tråkigt att höra att du mår så dåligt och att du känner att det inte fungerar med jobbet :(.

Om du fortfarande har kontakt med FK, kan du kanske anpassa ditt arbete/jobba mindre/byta arbetsuppgifter/hålla ett lägre tempo?

Även vad gäller maten kanske det skulle fungera bättre med ytterligare/annat stöd än det du har i dag?



Hoppas så att det ska lösa sig till det bästa för dig.



Kram

2012-04-11 @ 20:41:19
URL: http://bullochjag.blogspot.com
Postat av: Anni

Tråkigt att det blir så. Vi har våra sämsta stunder på dagen och jag tycker också att eftermiddagar är jobbiga.

Hur är det med jobbet nu. Arbetstränar du eller har du en anställning? Även om det gått över till anställning så har du bidrag från af för att kunna komma tillbaka i din takt. Ställ inte för höga krav på dig själv.

Kram

2012-04-12 @ 10:13:24
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Linnea

Usch, jag tycker ändå du är stark.. Jag klarar aldrig, aldrig av förmiddagsmellis.. Det känns ju som att man precis ätit frukost, dessutom om man äter mycket till frukost så borde det va ännu jobbiare, och sen om man inte är hungrig heller.. :(

2012-04-12 @ 17:42:17
URL: http://linneaelisabet.blogg.se/
Postat av: sofia

Känner igen mig väldigt mycket, du är inte ensam. Många förstår dina känslor, tankar och handlingar. Känn dig inte misslyckad!

Det är inte alls roligt att höra att du har det såhär... Det låter som om du verkligen måste ändra någonting. Vad är det som gör att du slutar bry dig efter lunch? Har du för presterat för mycket på jobbet och därmed blivit helt slut? Har du pressat dig och stressat upp dig, blir du trött?

Har du planerat i förväg vad du ska äta och när? (det kan underlätta mycket)

Eller har du för mycket fritid - du har ingenting att göra på eftermiddagen? för mycket tid till att tänka och därmed fly, genom maten?

Hoppas du inte tar illa upp. KRAM, tänker på dig.

2012-04-13 @ 00:17:37
URL: http://coconat.blogg.se/
Postat av: My

Känner verkligen igen det där med att dagen kan börja bra matmässigt och sedan händer nå´t. Vad vet i sjutton. Kanske är det just det som både du och jag behöver ta reda på. Jag "har" börjat fylla i dbt-kort för att se vad som händer. Kanske ngt för dig med?



Kram!

2012-04-13 @ 08:21:36
URL: http://tankarimy.blogspot.com
Postat av: S

Hur går det för dig gumman? Någon skillnad i måendet? Hoppas du tar hand om dig gumman!



<3

2012-04-13 @ 21:00:44
URL: http://fartenilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0