Till vilken nytta?

Till vilken nytta fixar jag och trixar här hemma?
Det är ändå ingen som ser, ingen som uppskattar det.
Knappast så att vovven eller kisarna bryr sig.

Jag vill ha någon som känner mig på huvudet eller magen eller foten.
Någon som känner och frågar om det gör ont.
Någon som skulle bli glad över att jag gjorde det samma.
Någon som skulle bli glad över och uppskatta lite fix och trix hemma.

Kommit på att jag tyvär har försummat mitt fina lilla lyckopiller, min hund.
Mina kisar kelar jag med hela tiden, det är liksom det vi gör. De spinner och jag kelar.
Med vovven har jag liksom inte tagit mig tid till kel. Hon är med överallt och vi är ute mkt och det är mkt bus och glada tillrop men väldigt lite myskel. Men den senaste tiden har jag också kommit på mig själv att göra det så mkt mer. Vilket liv jag haft som inte låter sig ta tid eller har ork att kela med dem man vet är viktigast.

Känner mig lite liten och ensam idag.

Kommentarer
Postat av: Anni

Skall vi byta liv ett tag? Jag längtar så efter att få vara ensam. Samtidigt förstår jag precis hur du menar, för fast jag har folk omkring mig för det mesta så kan jag ändå känna mig så otroligt ensam.

Kram

2011-09-26 @ 19:58:25
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Jenny

Känslan av ensamhet är inte rolig... <3 Vad är det du städar bort för något?



Jag får också ofta dåligt samvete för vår hund, men jag tror att både du och jag gör vårt bästa.



Förresten, tänkvärda ord du skrev ner som du hittat i ditt städande. KRAM

2011-09-27 @ 03:45:10
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Anni

Jag måste bara säga att jag blir så glad över dina kommentarer! Jag blir borta fredag-måndag så det är ingen långresa. Men lite abstinens efter datorn kommer jag nog att få.

Kram

2011-09-27 @ 08:11:49
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0