Grät och grät och grät

Hade ett totalt bryt hos sjukgymnasten idag. Kom dit så jävla arg och förbannad och pratade som attans och hade svårt att bara möta hennes blick. Hon satt snällt och lyssnade och gav små kommentarer om hon någon gång fick en chans. Jag kände redan då att jag började tåra upp men inte helt.
Jag ville inte göra nått alls men vi började lite på bollen vilket inte funkade alls jag blev bara än mer frusterad. Sen la vi oss på golvet på rygg och började sparka med fötterna och armarna och jag föll totalt. Tårarna bara sprutade och jag kunde inte sluta gråta. Låg där på rygg och bara grät och grät i en evighet kändes det som. Det var såå skönt och jag kände riktigt hur ilskan och frustrationen bara rann av mig. Min fina sjukgymnast bara satt vid mina fötter och hade ett tryck mot dem ner mot mattan vilket var så skönt, hon sa ingenting utan bara satt där.
När jag till slut lugnade ner mig, kunde nog hållt på ett tag till men kände att det ändå blev ett naturligt avslut, föreslog min sjukgymnast att vi skulle ta en promenad då hennes sista patient hade avbokat. Det var så gulligt av henne och så skönt.
Fick pratat med min psykolog också då vi gick förbi henne på vägen ut. Fick typ 5 minuter av snabbterapi som ändå kändes bra.

Innan i förmiddags ringde jag och bad min läkare att ringa mig då jag kände mig väldigt tveksam och förvirrad inför att börja med den nya medicinen. Skulle bara vilja sluta med alla piller.
Men när jag körde från psyk kändes det ändå rätt ok även om jag fortfarande har många frågor. Hon har inte ringt idag men hoppas hon ringer imorn. Har tagit ut mina mediciner och kommer trol ta dem ikväll.

Hoppas på lite mer lugn och ro nu så jag kan få lov att vila och återhämta mig lite.

Kommentarer
Postat av: A

Det är så skönt att få gråta ut så där ordentligt ibland! Och att någon lyssnar och finns där!

Läste i ett tidigare inlägg att du ska trappa ut cymbalta. Har inte haft den själv, men en liknande, venlafaxin, och den var jättejobbig att sätta ut.(Mådde fysiskt jättedåligt.) Ett tips är att du trappar ner väääldigt långsamt.

Kram!

2011-09-19 @ 20:04:34
URL: http://annmi.blogg.se/
Postat av: Anni

Det där var nog precis vad du behövde. Vilken bra sjukgymnast du verkar ha!

2011-09-19 @ 20:55:44
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: My

Oj, det kunde varit jag som skrev det där. Dock önskar jag att jag också kunde gråta sådär. Jag tror faktiskt det är bra om man kan få ut lite känslor den vägen. Hoppas att du fått en lugn kväll fina du.



Kram!

2011-09-20 @ 00:01:48
URL: http://tankarimy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0