Omöjligt att råda, jag vet :)

Tack mina snälla vänner, vet ju egentligen att det är helt omöjligt att råda någon annan i en sådan här situation men ibland hade man önskat att man hade en liten tomte som satt på ens axel och bara pekad åt vilket håll man skulle gå.
Jag tror väl egentligen att jag vet att det är för mkt att ta tag i sådana här saker just nu när jag är mitt uppe i behandling, diagnostisering och provar mediciner med allt vad det innebär för mig. Men som sagt känner mig pressad både från mig själv och från annat håll.

Varit hos läkaren idag efter en återigen pissig natt och kände för första gången på ett tag, när jag satt i väntrummet, att jag hade ångest inombords. Kanske var det "bara" nervositet, vet inte riktigt skillnaden.
Iaf så tror min läkare att det antagligen varit så att ångesten och äs har dolt hypomana faser, alltså en del i det bipolära, och att när jag nu inte har så mkt ångest eller problem med maten så finns de inte kvar att maskera manin utan då kommer den till ytan. Fattar det där kanske och håller med i hur det känns just nu när man läser om mani.
Så ska höja Zeldox-dosen ytterligare och förhoppningsvis får jag sova bättre då.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för att du delar med dig av vad som händer i behandlingen och vad läkaren säger. Och det låter ju faktiskt rätt logiskt det han säger kring att äs och det andra "dolt" hypo/manin innan. Men nu kommer det fram.



Undra hur vanligt det är att ätstörningar t ex grundar sig i andra bakomliggande diagnoser? Var det först nu i sommar/höst som det bipolära kom på tal för dig?



Nu hoppas vi på ännu en god natts sömn eller hur?:)

KRAM

2011-10-06 @ 17:21:38
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0