Försäkringskassan

Jaha då har man haft första kontakten med försäkringskassan. Sätter igång en massa känslor och oro, rädd även för dem att de ska sätta krav, press och förvänta sig saker. Hoppas hoppas jag har en bra handläggare. Ska ha ett möte med fk, läkare och arbetsförmedlingen. Vet inte riktigt vad det innebär.
Måste snart ta mig utomhus så jag inte tar oron och gömmer undan den tillsammans med äs.

Jaha då har man pratat med facket också, vilket inte var så uppmuntrande. Man står istort sätt utan hjälp och stöd när man själv sagt upp sig. Får inte ut några extra pengar på inkomstförsäkringen om man inte blivit uppsagd pga arbetsbrist. Återigen denna modlösa känsla.

Ska äta lunch nu innan jag går ut så jag inte går och blir jättehungrig.


Kommentarer
Postat av: Anni

Jag hoppas också att du får en bra handläggare. Jag har ju varit sjukskriven i evigheter, men bara pratat m min fk-handläggare 2 ggr. Hittills har heller inte sjukskrivningen varit något problem därifrån, men det beror kanske på läkarintygen.

2011-10-20 @ 18:07:53
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0