ett steg tillbaka

Tar ännu ett steg tillbaka, tror jag iaf.
Ska försöka att inte ringa eller kontakta den andra arbetsplatsen där jag var i somras, dem som inte hade någon tjänst att erbjuda men som tyckte jag var trevlig och intressant.
Har försökt fram till nu vid 2 tillfällen att få kontakt och berätta att jag finns tillgänglig från 1/11 men har insett idag att jag ju faktiskt inte finns tillgänglig. De har ingen tjänst att erbjuda och även om de hade haft det nu så har jag inget att erbjuda dem just nu. Jag har ingen arbetskraft att erbjuda. Inte nu iaf, kanske sen men då får jag ta kontakt med dem då istället. Dyker något upp så får jag lita på att de tänker på mig och hör av sig.

Får försöka att ignorera faktum att jag tror att de pratat med min förra chef och att hon inte varit objektiv i sin bedömning och det hon sagt om mig utan låtit hennes personliga känslor över vad som hänt tala. Om det är så så hoppas jag att jag får en chans att säga min sida om det hela men jag kan inte ändra något som redan hänt och så får jag hoppas att det säger mer om henne än om mig som person. Har ju flera andra som kan tala gott om mig.

Ska försöka iaf, får försöka ge även det en time-out
Tittat på Super-nanny, det kanske märks ;)


Kommentarer
Postat av: Anni

Du gör helt rätt och jag skulle inte kalla det ett steg tillbaka. Ett steg åt ett annat håll kanske. Som sagt, det finns inget du kan göra åt situationen just nu. Men du har varit i kontakt med dem, de har dina papper och det är jättebra. Då kan de ha dig i åtanke när de får en vakans. Oroa dig inte så mycket för vad din chef har sagt, arbetsgivare vill ju alltid ha fler än en referens och som du säger har du ju andra som kan tala gott om dig.

2011-10-19 @ 06:14:38
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0