Varför kunde hon inte bara säga att allt är bra?

Varför kunde hon inte bara sagt att allt var bra och att jag kan börja jobba när som. Hade hon bara sagt det så hade jag trott på henne. Då hade jag fixat det.
Just idag spinner det i huvudet som f a n och jag kan inte komma ihåg hopplöshetstankarna och självmordstankarna som var här senast för några dagar sedan.
Vill inte det här, vill inte vara sjukskriven, vill bara att någon ska säga att allt är bra.
Känns som jag har överdrivit en massa.
Så jobbigt idag när hon inför alla pratade om mina självmordstankar, fick tårar i ögonen och ville bara springa där ifrån. Ångrar nästan att jag inte gjorde det.
Vill ju bli sedd men vill inte bli sedd på det sättet.

Kommentarer
Postat av: Anni

6 månader är verkligen inte så länge. Minns själv vilken evighet det kändes som när jag först blev sjukskriven, men tiden gick fort. Och jag kan nu se att jag behövde varje dag. Nu är mina sjukpenningdagar snart slut (här kan vi tala om långtidssjukskriven) och jag känner mig ännu inte redo att jobba heltid. Vad jag vill säga med det här är att det kan vara värt att lyssna på sin läkare för ibland är det bara de som kan avgöra vad man verkligen klarar av. Du har inte överdrivit och du har rätt till återhämtning!

Kramar!

2011-11-14 @ 20:37:45
URL: http://anniahven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0