supergod middag och efterrätt

Ätit supergod middag med grillad kyckling och rotgrönsaker, med en stor klick creme fraiche och ett glass rött till det. Var sååå gott och hade kunnat äta massor mer om jag inte varit smart nog att bara värma på en portion. Mango med smält choklad och blåbärsglass till efterrätt. Också helt fantastiskt gott men blev så mätt efteråt att jag knappt kunde röra mig.
Kändes ändå ganska ok men sen började jag tänka på vad jag mer kunde äta och åt upp resterna av smågodiset jag köpt med chokladen + resten av de salta mandlarna jag också köpt.
Men hur gör jag nu då? Mår så jäkla illa. Vill ju bara en sak men vill inte slösa på min fantastiska middag och efterrätt. Hade jag bara kunnat kräka upp vaniljsåsen(ja just det blev resten av den också), godiset och nötterna och bara lite av efterrätten.
Vill inte bli fet och vill inte att det ska gå överstyr.
Varför kunde jag inte bara nöjt mig när jag kände att jag blev mätt och lite till, varför kände jag att jag behövde fortsätta, har ju mått rätt ok idag egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0