sjuk OCH frisk

Varit hos psykologen idag och massor av information har passerat genom mina öron, till min hjärna och ut igen. Hoppas att något kan ha fastnat för det var mkt kloka saker. Vi pratade bla om det här med psykisk sjukdom och huruvida det är något som jag har eller inte. Diagnosen bipolär har jag men i det kan jag vara både frisk och sjuk. I samhällets/fk ögon är jag sjuk eftersom jag är sjukskriven men det betyder inte att jag inte kan ha dagar då jag är frisk. Kloka ord men så svåra att ta in.
Idag är en dag som jag känner att jag hade klarat av att jobba så varför gör jag inte det då?

Nu är jag verkligen helt pank, förde över pengar till bensin och har nu kvar 19 kr på kontot och 35 kr i plånboken. Blir inga utsvävningar alls, har mat hemma och behöver inte köra någonstans eller göra något, hur bra det nu är men tills jag får pengar har jag inget val. Kan inte ta av mina sparade pengar hela tiden och ffa allt inte till mat som jag har tillräckligt av hemma.

För att fira min dåliga ekonomi köpte jag pizza, hur jvla korkad får man vara men i min skruvade hjärna tyckte jag var värd det. Men... en sak klappar jag mig lite på axeln för, jag åt inte upp hela utan har sparat hälften till imorn. Och det bästa av allt, jag känner mig nöjd med det :)

18:25
Kanske ska tillägga för att försvara mitt pizzaköp att alternativet, i min skruvade hjärna som tyckte jag förtjänade något att jag var värd något, var att köpa ett franskbröd, smör och en massa goda pålägg. Vi vet ju alla hur det hade slutat. Hela limpan hade försvunnit med mer och mer smör på och om det hade varit något pålägg kvar ffa ost så hade det också ätits och ätits. En pizza är ju bara en pizza och kan inte bli mer än 1 pizza när den väl kommit hem.

Kommentarer
Postat av: Anni

Jag tycker också du var värd det! Vad bra din psykolog förklarade det där med att kunna vara både sjuk och frisk.

Det är väl jättebra att du vissa dagar känner dig så frisk så att du skulle kunna jobba. Då tror jag det blir bra med någon form av arbetsträning tills du är tillräckligt stark för att klara av ett "vanligt" jobb igen. Och det har du ju gjort i massor av år innan du blev sjukskriven, eller hur?

Kram på dig

2011-11-17 @ 17:29:15
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Anni

Det är ju så att de följer en mall och det är väl inte så många gamla anorektiker där förutom jag. Sedan var jag ju heller inte öppen med ätstörningen vid testtillfället, men det kände jag mig inte bekväm med att berätta där och då. Men mer träning skadar väl knappast någon...

2011-11-17 @ 20:42:08
URL: http://anniahven.blogg.se/
Postat av: Jenny

Godmorgon Linda, hoppas du mår ok! Då säger vi att jag skrev de orden till dig:)



Det jag kan tycka är allra jobbigast är att man hela tiden måste hitta orden för att beskriva sjukdomen. Typ för läkare och psykolog. Det finns ingen som kan "röntga" det som är trasigt och besluta åt en vad man ska ha för behandling. Man själv måste guida alla rätt (samtidigt som man liksom inte riktigt vet hur man mår alla ggr eller kan uttrycka det). Det är stressande.



Tyckte också att ditt pizzaköp var försvarbart, helt klart bra lösning!



Kram

2011-11-18 @ 06:15:11
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0