Egenskaper

Nu kommer den krypande... ångesten... vill bara sätta mig i bilen eller sätta mig på cykeln (bättre alternativ) och ge mig iväg till affären. Vill inget hellre än att äta mängder med vaniljmunkar, kanelbullar, daim, torrostade jordnötter och cheeseballs. Tyvärr och lyckligtvis så finns inga pengar till det, hade kunnat köpa lite av det men det hade inte tillfredställt mig tillräckligt.

Som kommentar till Jenny som tycker att man ska väga upp det negativa med positiva egenskaper.
Men om man inte kan komma på några, hur gör man då?
Lever bara för mina svagheter och försöker hela tiden hitta nya sätt att klanka ner på mig själv.
Skrev i min må bra-bok där jag skulle skriva någon positiv egenskap hos mig och det enda jag kunde komma på var är att jag är fördomsfri när det gäller alla andra förutom mig själv, alla andra eventuella positiva tankar känns bara som lögner.

Idag är varken någon bra eller dålig dag, jag bara är och försöker leva mig igenom denna dag utan att falla dit varken i ångest, överätning, hetsätning eller kompensation.
Det är en dag med ständig kamp mot mig själv.

Kommentarer
Postat av: My

Och jag håller tummarna stenhårt för att du kommer kunna ta dig igenom denna dagen utan att falla. Styrkekram <3

2011-11-19 @ 15:59:23
URL: http://tankarimy.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hej vännen, hur har du det en söndag som denna?



Jag ska till mina föräldrar på eftermiddagsfika senare. Känns rätt ok.



Det där med att komma på positiva saker med sig själv är inget som är lätt. Att fråga andra är ett sätt att hitta de där sakerna man har svårt att se hos sig själv.



Även att fundera kring saker man gör, om man t ex är mån om naturen och djur (som du verkar). Hur man är i sinnet, man kanske inte är långsint och man har ett öppet förhållningssätt, ödmjuk, lojal osv.



Men ja, det är jättesvårt. Hoppas du mår ok, kram på dig!!

2011-11-20 @ 10:04:11
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0