stjärnklart

Första dan på det nya året avklarat. Solen har varit på sitt bästa humör idag och jag kunde sitta på trappen och äta frukost och läsa en bok i säkert en timme innan det blev för kallt. Sen att det varit svinhalt på vägarna och säkert 2 cm skare på snön gjorde promenaderna minst sagt spännande. Skulle haft skridskor på istället för skor. Tur jag är lite kärring och har införskaffat broddar annars hade det inte gått alls.

Ångesten håller i sig, ffa så fort jag råkar tänka på min chef, då börjar hjärtat skena och jag kan knappt andas. Äter hela tiden känns det som för att hålla ångesten någotsånär stången men det går inte så bra, det ligger under ytan och puttrar hela tiden.
Tänker väldigt mkt på olika senarier om hur det ska bli med den nya psykologen och hur jag ska göra med jobbet...tänker väldigt mkt på det och får tvinga mig att tänka på nått annat för att inte få panik.

Alldeles stjärnklart ikväll så la mig raklång i snön på kvällsrundan, vovven kom och la sig på min mage och så låg vi i säkert 10 minuter. Hon tittade på mig och jag tittade på stjärnorna, ångesten försvann för en kort kort sekund och jag kunde ta några normala andetag som inte var forserade eller kontrollerade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0